Overslaan en naar de inhoud gaan

Pc-fabrikanten bedotten consumenten

Wie een nieuwe pc koopt, kan die aankoop maar beter goed controleren. Er blijken computers in de handel te zijn die tragere processors…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

PC-Active kocht uit een advertentie in de Spits een complete pc voor een bijzonder scherpe prijs. Te scherp blijkbaar, want de processor waarmee werd geadverteerd, zat niet in de machine. In plaats van de geclaimde AMD Pro 2000 vond PC-Active een Duron 1300 MHz als kloppend hart. Pikant detail: er bestaat geen AMD Pro 2000-processor.

related partner content for mobile comes here

De adverteerder, computerwinkel 'Completer' uit Rotterdam, reageerde onwetend: ‘Wij dachten dat het getal 2000 aangeeft dat de AMD-chip in kwestie even krachtig is als een Pentium-processor op 2000 MHz.’ Jammer genoeg voor de kopers die dat ook zullen denken, is dat allesbehalve waar; de geleverde pc is stukken minder krachtig dan de advertentie doet vermoeden.

Een ander geval betrof een notebook waar een Pentium 4-sticker op de behuizing pronkte, maar waar in werkelijkheid een goedkopere en tragere Celeron-processor in zat. Bij navraag bij de leverancier bleek dat de Taiwanese fabrikant standaard alle notebooks voorziet van dat 'Pentium 4'-logo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in