Overslaan en naar de inhoud gaan

Selmore's nieuwste campagne voor ABN Amro

De reclamebureaupitch mag in in volle gang zijn, vandaag lanceert ABN Amro de nieuwe tv-campagne 'Verder met Financieren', van de hand van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de 35 seconden tv-commercial wordt met VFX technologie het nieuwe aanbod van zakelijk bankieren tot leven gebracht. 

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De film is het creatieve product van een samenwerking tussen Selmore en de productiebedrijven The Ambassadors en Fat Fred.

De film bevat veel CGI (computer generated images) geanimeerde actie, zoals een enorm, doorgesneden vrachtschip waarvan beide helften samensmelten midden op zee.

Met de campagne wil ABN Amro duidelijk maken dat de zakelijke specialisten van de bank ondernemers en bedrijfseigenaren helpen om investeringen aan te trekken middels een combinatie van verschillende financieringsvormen. 

Ton Habraken, oprichter en VFX supervisor van The Ambassadors: &;Dit was een ambitieus en ongewoon project voor ons, omdat Selmore ons vanaf het begin bij het proces betrok. Daarnaast waren we ook verantwoordelijk voor het kiezen van een productiebureau om mee samen te werken. De traditionele productiebenadering is vaak omgekeerd, maar het werkte bij dit project bijzonder goed omdat de film zo afhankelijk is van de VFX.&;

Paul de Jongh, copywriter bij Selmore: &;Het was erg leuk om zo met The Ambassadors en Fat Fred samen te werken. Het resultaat is een opvallende campagne waar we trots op zijn. Het is mooi om te zien dat bureau en klant bereid zijn om risico’s te nemen en dingen anders te doen wanneer een project daarom vraagt.&;

Greetje Kamminga, Senior Communicatiemanager ABN Amro: &;Het was een heel spannend proces en het eindresultaat is prachtig. Ongelooflijk wat je met deze techniek kunt doen.&;

Credits

Creatieve directie:  Jakko Achterberg en Niels Westra

Copywriter: Paul de Jongh

Artdirector: Ingeborg de Caluwé

RTV Producer: Hanneke Kampschreur

Account: Rina Verweij en Anja Froeling

Strategie: Gijs de Bruijn               

Verantwoordelijk bij ABN Amro: Greetje Kamminga, Lydia Kroos, Wilfred Kik, Hatim Chebti, Claire Lutje Schipholt

Fotografie: Edo Kars

Productiemaatschappijen: FatFred en The Ambassadors

Regie: Jeroen Mol (FatFred) / Stephen Pepper en Ton Habraken (The Ambassadors)

Producers: Suzanne Huisman (FatFred) en Daphne Litjens (The Ambassadors)

D.O.P./cameraman:  Sebastian Pfaffenbichler

Offline studio: The Ambassadors

Offline editor: Erik Verhulst

Visual Effects: The Ambassadors

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in