Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatief directeur laat tattoo op zijn rug zetten voor Heineken

Een Powerpointpresentatie was onvoldoende om een groep marketeers toe te spreken, vond hij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De actie was onderdeel van zijn presentatie voor l (biermerk van Heineken).

Peter J Hall, global marketingdirecteur voor Heineken Americas, vroeg Corbeil om zijn Heinekens marketingdirecteuren van de Noord- en Zuid-Amerikaanse markten te inspireren.

Corbeil is de bedenker van ‘’, een marketing- en communicatiefilosofie voor merkbouwen. Storytelling dus, maar er wordt wel meer participatie verwacht. 

Het merk moet gaan leven voor de marketeers. De executive creative director gebruikte daarvoor geen Powerpointpresentatie, maar liet de marketingdirecteuren tijdens een sociale bijeenkomst ’s avonds in New York ‘ontvoeren’ in een gevangenisbus naar zijn presentatie. Om zo de beleving van biermerk Desperados mee te maken.

Zijn presentatie was zijn praatje terwijl de tatoeage van een beer op zijn rug (‘maverick’), die hij speciaal voor deze gelegenheid liet zetten, werd afgemaakt.

Corbeil: ‘Het merk moet tot “in your gut” worden gevoeld. Desperados is een levensstijl, een mindset.

‘Welk merk kan zijn doelgroep puur op de naam identificeren?’ Onze naam is een programma, een houding, een manier om te leven. Waar je ook bent ter wereld, iedereen weet wat een “desperado” is.&;

Global marketingdirecteur Hall: ‘Ik wilde dat iedere senior marketeer van de “Americas”-markten Desperados onder de huid voelen’.

Zelfs voor een creatief merk als Desperados, meent Hall, ging deze &;1AM-presentatie’ verder dan ooit, ‘het zorgde voor een onvergetelijke herinnering en had de juiste aansporing tot actie in zich’, aldus Hall.

;1 AM PRESENTATION&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in