Overslaan en naar de inhoud gaan

Mainstream Mobile

Afgelopen week werd bekend dat Daimler zijn belang in het Duitse MyTaxi verhoogde van 15% naar 100%. MyTaxi zal geïntegreerd worden in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het succes van taxi apps verbaasd me eerlijk gezegd niks. Ze voegen iets toe, lossen een probleem op en hebben een mooie funfactor. In mijn ogen 3 eigenschappen die een succesvolle app minimaal nodig heeft. Zelf zit ik veel in Roemenie en maak geregld gebruik van de lokale taxi apps die er hier zijn. Sommige werken beter dan de ander maar het grote nadeel (buiten de Roemeense taal) vind ik hier dat elk taxibedrijf zijn eigen app heeft. Centraliseren zou natuurlijk beter zijn maar dat is zowel in Roemenie als in Nederland en andere landen waarschijnlijk nog net 1 brug te ver.

related partner content for mobile comes here

Afgelopen week heeft Uber een rechtzaak verloren in Duitsland en is per diret verboden. Dit omdat het niet met officiele taxi&;s werkt. Als ik dan bovenstaande lees in TaxiPro ben ik zeer benieuwd naar de drijvende kracht achter deze rechtzaak. Want de uitspraak komt voor Moovel en haar aandeelhouders niet heel slecht uit. Zou 1+1 hier toch 3 zijn?

Maar waarom ik het berichtje zo interessant vond was het feit dat Daimler het vertrouwen heeft om er vol in te stappen. Eerder deze week zagen we ook al dat TBWA/nederland een belang heeft genomen in Mobile Strategy. Een goede stap van beide lijkt me.  Mobile was natuurlijk altijd interessant maar word nog te vaak al "erbij" gedaan. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten. Nu lijkt het erop dat dit gaat veranderen, specialistische kennis van Mobile en mooie mobiele ideëen zijn ook voor grote partijen nodig. En dat mag best wat kosten want het bied enorme kansen.

Ik ben benieuwd naar volgende overnames door grote marktpartijen op mobile want volgens mij zit de markt nu in de fase dat overnames of fusies van mobile agencys interessant worden. De mobile agencys hebben de kennis waar de markt om vraagt en het is het waard om specialistische kennis in huis te halen. Daarentegen moeten we natuurlijk mooie mobiele startups blijven stimuleren en faciliteren want die zorgen vaak toch voor de echte vernieuwing.

Succes.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in