Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL 's avonds beter bekeken dan publieke zenders in week 52

De publieke zenders behaalden in de laatste week van het jaar over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,2 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De RTL-zenders kwamen uit op een marktaandeel van 26,5%. In de avonduren scoorden de RTL-zenders gezamenlijk beter dan de publieke zenders: 33,4 om 33,1. 

related partner content for mobile comes here

De SBS-zenders hadden een marktaandeel van 10,9%. In het avondtijdvak was dat 14,0. De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks Benelux en FOX International Channels) kwamen samen over de gehele dag uit op 10,8 (avond: 5,4).

Best bekeken zender over de gehele dag was Nederland 1 en in het avondtijdvak RTL4. Over de gehele dag had Nederland 1 een marktaandeel van 17,6, tegen 14,7 voor RTL4. &;s Avonds was dat 18,6, tegen 19,2 voor RTL4. 

In week 52 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 226 minuten.

Boer Zoekt Vrouw Internationaal
Boer Zoekt Vrouw Internationaal (Ned. 1) was weer het best bekeken programma van de week met deze keer ruim 3,2 miljoen kijkers. Op de tweede plaats staat de All You Need Is Love Kerstspecial (RTL4) met bijna 2,7 miljoen kijkers. 

Bron: Stichting .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in