Restricties voor e-mailreclame
Duitsland kent behoorlijk strenge regels voor e-mailreclame. Om te beginnen moet de afzender duidelijk vermeld zijn. Ook moet de ontvanger vooraf uitdrukkelijk toestemming hebben gegeven. Dat iemand zijn e-mailadres in het telefoonboek, op een visitekaartje of op een eigen website vermeldt, betekent nog niet dat hij impliciet instemt met e-mailreclame. Bij het kopen of huren van e-mailadressen is het belangrijk hier rekening mee te houden, en erop toe te zien dat de goedkeuring voor gebruik ook is vastgelegd.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Zo is het toegestaan e-mailreclame te sturen naar consumenten die inmiddels klant zijn geworden, maar in dat geval moet de inhoud van de e-mailreclame in het verlengde liggen van het gekochte product. Bovendien moet het voor de ontvanger gemakkelijk zijn zich uit te schrijven. Bedrijven die zich hier niet aan houden, kunnen in Duitsland forse boetes krijgen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Direct Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid