Overslaan en naar de inhoud gaan

Restricties voor e-mailreclame

E-mailreclame is snel en goedkoop. Maar het irriteert de ontvanger meer dan gewone direct mail. Daarom gelden er strengere restricties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Duitsland kent behoorlijk strenge regels voor e-mailreclame. Om te beginnen moet de afzender duidelijk vermeld zijn. Ook moet de ontvanger vooraf uitdrukkelijk toestemming hebben gegeven. Dat iemand zijn e-mailadres in het telefoonboek, op een visitekaartje of op een eigen website vermeldt, betekent nog niet dat hij impliciet instemt met e-mailreclame. Bij het kopen of huren van e-mailadressen is het belangrijk hier rekening mee te houden, en erop toe te zien dat de goedkeuring voor gebruik ook is vastgelegd.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Zo is het toegestaan e-mailreclame te sturen naar consumenten die inmiddels klant zijn geworden, maar in dat geval moet de inhoud van de e-mailreclame in het verlengde liggen van het gekochte product. Bovendien moet het voor de ontvanger gemakkelijk zijn zich uit te schrijven. Bedrijven die zich hier niet aan houden, kunnen in Duitsland forse boetes krijgen.

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in