Overslaan en naar de inhoud gaan

Publieke omroep hekelt Kamermotie Z@ppelin

De publieke omroep is verbolgen over de motie die de Tweede Kamer lijkt aan te nemen om de jeugdzender Z@ppelin reclamevrij te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

´Een dergelijke maatregel kost de publieke omroep tenminste 15 miljoen euro. Dat bedrag komt bovendien bovenop de eerder aangekondigde bezuiniging van 30 miljoen via de Rijksomroepbijdrage`, aldus de Publieke Omroep in een persbericht. ´Aangezien de Kamer op geen enkele wijze een compensatie in het vooruitzicht stelt, wordt de Publieke Omroep op deze wijze dubbel aangepakt.` De Publieke Omroep wijst er verder op dat deze maatregel geen enkele zin heeft als het gaat om het ‘beschermen van kinderen tegen reclame’. ´Kinderen leven niet in een reservaat dat slechts bestaat uit de wereld van .` Het bestel verwijst naar een onderzoek waaruit blijkt dat minder dan acht procent van de reclameboodschappen die kinderen waarnemen via komt. ´De overige 92 procent aan reclameboodschappen zien of horen kinderen bij uitzendingen voor volwassen of commerciële kinderzenders, in de bioscoop, op straat of in gedrukte vorm.`

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in