‘Pak reclame ongezonde producten aan’
Die beperking geldt in het bijzonder voor reclame rondom kinderprogramma’s op tv. Dat adviseert de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg. Het rapport van de raad wordt vandaag aangeboden aan staatssecretaris Ross-Van Dorp van Volksgezondheid. De raad doet een reeks van aanbevelingen om te voorkomen dat Nederlanders dezelfde omvang krijgen als Amerikanen, meldt de Volkskrant.
De ‘nationale commissie aanpak overgewicht en obesitas’ moet maatregelen bedenken en onderzoek verrichten. Behalve de reclamebeperking, waarvan met name fastfoodbedrijven als McDonald’s en Burger King de dupe zouden worden, wordt gepleit voor extra gymnastiek op scholen, meer naschoolse opvang bij sportclubs, meer trappen en fietspaden, en het ‘bestoken van doelgroepen met aangepaste campagnes’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMet het laatste is een begin gemaakt, want Ross-Van Dorp geeft vandaag tevens het startsein voor ‘Maak je niet dik!’, de nieuwe meerjarencampagne van het Voedingscentrum. De campagne is niet gericht op afvallen, maar op het behouden van een gezond gewicht door middel van een goed eetpatroon en meer bewegen. Het motto luidt ‘Het gevaar van een kilo per jaar’. Overgewicht en obesitas hebben namelijk een grotere invloed op het aantal chronische aandoeningen dan bijvoorbeeld rookgedrag.
De campagne is bedoeld voor mensen tussen de 25 en 35 jaar die kunnen checken of zij een gezond gewicht hebben. De campagne is financieel mede mogelijk gemaakt door: ZonMw, ministerie van VWS, Nederlandse Hartstichting, Nederlandse Kankerbestrijding en Voorlichtingsbureau Groenten en Fruit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid