Overslaan en naar de inhoud gaan

Fortune 500 doen meer aan PR

PR-afdelingen die hun doelstellingen goed aan laten sluiten op de organisatiedoelstellingen krijgen meer staf ondersteuning, hebben grotere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De door het publiek meest gewaardeerde organisaties (Fortune 500) blijken vaker een PR-manager te hebben die direct aan de CEO rapporteert. Bovendien besteden deze organisaties een hoger percentage van de inkomsten aan PR. De meest gewaardeerde bedrijven vinden zichzelf overigens ‘ethisch’, ‘pro-actief’ en ‘vooruitlopend’ en de PR-afdeling krijgt meer steun van het hoger management. Toch vinden de PR-professionals nog wel dat PR ondergewaardeerd wordt, zeker vergeleken met finance, marketing of IT.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt ook dat Fortune 500-bedrijven buitenproportioneel meer besteden aan PR dan kleinere bedrijven. Het gemiddelde jaarlijkse budget is $8.5 miljoen, vergeleken met $2.2 voor de Fortune 501-1000-bedrijven.

Bron: PR Week US

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in