Fortune 500 doen meer aan PR


De door het publiek meest gewaardeerde organisaties (Fortune 500) blijken vaker een PR-manager te hebben die direct aan de CEO rapporteert. Bovendien besteden deze organisaties een hoger percentage van de inkomsten aan PR. De meest gewaardeerde bedrijven vinden zichzelf overigens ‘ethisch’, ‘pro-actief’ en ‘vooruitlopend’ en de PR-afdeling krijgt meer steun van het hoger management. Toch vinden de PR-professionals nog wel dat PR ondergewaardeerd wordt, zeker vergeleken met finance, marketing of IT.
Uit het onderzoek blijkt ook dat Fortune 500-bedrijven buitenproportioneel meer besteden aan PR dan kleinere bedrijven. Het gemiddelde jaarlijkse budget is $8.5 miljoen, vergeleken met $2.2 voor de Fortune 501-1000-bedrijven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: PR Week US
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid