Overslaan en naar de inhoud gaan

Parool benadert Bedrijfsfonds

Het verzelfstandigde Parool hoopt op een bijdrage van het Bedrijfsfonds voor de Pers van 2 à 3 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op grond van de eerste gesprekken met het fonds zegt hoofdredacteur Eric van Gruijthuijsen positief gestemd te zijn. Het Parool gaat verder bij de Vlaamse Persgroep. In Amsterdam wordt een uitgeverij opgericht, die als tijdelijke naam Onverveerd NV (naar het Parool-devies: 'vrij, onverveerd') draagt. Later wordt die naam waarschijnlijk gewijzigd. Belangrijkste aandeelhouder is Stichting Het Nieuwe Parool die voor 7 miljoen euro een belang van 35 procent in de onderneming krijgt. De Persgroep neemt als 'strategische partner' een belang van 33 procent ter waarde van 4 miljoen euro. Particulieren en Parool-medewerkers kunnen ook geld steken in het nieuwe Parool voor in totaal 4 miljoen euro. Volgens Van Gruijthuijsen zal dat bedrag waarschijnlijk wat lager komen te liggen.

related partner content for mobile comes here

PCM-topman Theo Bouwman geeft de krant nog steeds ‘bitter weinig kans’. 'Als wíj Het Parool niet winstgevend kunnen krijgen, blijft het raar dat een ander dat wel zou lukken', zegt hij in een interview met de krant die uit PCM stapt. Hij verwacht dat De Persgroep de krant ‘erg low cost’ gaat maken. Met een kleine vaste redactie en veel freelancers.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in