Overslaan en naar de inhoud gaan

Parool lijkt deadline te halen

De onderhandelingen tussen het bestuur van PCM en de vertegenwoordigers van Het Parool lopen nog, maar voorzitter Milly van Stiphout van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deadline voor een eventuele verkoop van Het Parool verstrijkt vrijdag. De krant komt ‒ zoals eerder gemeld - in handen van ofwel de Vlaamse De Persgroep of Quote Media. Volgens Van Stiphout is de sfeer tussen haar stichting en de PCM-bestuurders inmiddels sterk verbeterd. Dat zou volgens haar wel eens te maken kunnen hebben met 'nieuwe gezichten' aan de onderhandelingstafel: de nieuwe topman Theo Bouwman, die per 1 oktober Cees Smaling is opgevolgd. Dat zegt ze tegen dagblad Trouw. Deze week zal Het Parool een keuze maken tussen De Persgroep en Quote Media. Een lichte voorkeur bestaat voor de Persgroep, omdat dit een echt krantenconcern is. Daarnaast krijgt het Parool-personeel een belang in ruil voor een loonoffer. Ook de Stichting Het Parool neemt een aandeel en splitst in twee stichtingen: een voor Het Parool en een voor PCM. Quote-directeur Maarten van den Biggelaar zei eerder in de Volkskrant: 'Het lijkt me leuk, zo'n krant. Dit is een unieke kans.' Hij wil niet zeggen hoeveel hij voor de krant biedt, maar wel dat hij denkt meer advertenties te kunnen verkopen dan de huidige Parool-eigenaar PCM, en dat hij denkt een beter abonneebeheer te kunnen bieden. 'En ik denk dat wij creativiteit kunnen bieden.' Maar lukt het financieel wel? 'We kunnen het betalen, maar als het niet doorgaat, ook goed.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in