Parool lijkt deadline te halen


De deadline voor een eventuele verkoop van Het Parool verstrijkt vrijdag. De krant komt ‒ zoals eerder gemeld - in handen van ofwel de Vlaamse De Persgroep of Quote Media. Volgens Van Stiphout is de sfeer tussen haar stichting en de PCM-bestuurders inmiddels sterk verbeterd. Dat zou volgens haar wel eens te maken kunnen hebben met 'nieuwe gezichten' aan de onderhandelingstafel: de nieuwe topman Theo Bouwman, die per 1 oktober Cees Smaling is opgevolgd. Dat zegt ze tegen dagblad Trouw. Deze week zal Het Parool een keuze maken tussen De Persgroep en Quote Media. Een lichte voorkeur bestaat voor de Persgroep, omdat dit een echt krantenconcern is. Daarnaast krijgt het Parool-personeel een belang in ruil voor een loonoffer. Ook de Stichting Het Parool neemt een aandeel en splitst in twee stichtingen: een voor Het Parool en een voor PCM. Quote-directeur Maarten van den Biggelaar zei eerder in de Volkskrant: 'Het lijkt me leuk, zo'n krant. Dit is een unieke kans.' Hij wil niet zeggen hoeveel hij voor de krant biedt, maar wel dat hij denkt meer advertenties te kunnen verkopen dan de huidige Parool-eigenaar PCM, en dat hij denkt een beter abonneebeheer te kunnen bieden. 'En ik denk dat wij creativiteit kunnen bieden.' Maar lukt het financieel wel? 'We kunnen het betalen, maar als het niet doorgaat, ook goed.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid