Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch’ zomerbier slaat dood in de herfst

Grolsch’ nieuwe speciaalbier Zinniz heeft een imagoprobleem. Na een succesvolle introductie in de zomer is de verkoop in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de woordvoerder is Zinniz in afgelopen tijd te veel als een zoet, fris biertje in de markt gezet. ‘Dat verkoopt in de zomer natuurlijk veel beter dan in de herfst. Wij willen Zinniz het gehele jaar verkopen.’ De brouwer heeft de productie van het bier inmiddels moeten terugschroeven. Omzetcijfers wilde het bedrijf niet geven.

related partner content for mobile comes here

Grolsch introduceerde in april het trendy zogenoemde freshbeer. Daarmee mikt de bierbrouwer op de jonge drinker, die steeds vaker een mixdrankje verkiest boven een biertje. Het bedrijf had hoge verwachtingen. ‘Op zich zijn we ook tevreden over de introductie’, aldus de woordvoerder. Gemeten in volume, naamsbekendheid, aantal verkooppunten en het aantal huishoudens dat het bier drinkt, loopt Zinniz volgens hem voor op andere nieuwe bieren.

Grolsch wil duidelijker maken dat Zinniz een bier is. ‘Wij moeten de boodschap aanpassen. Een te groot deel van de consumenten denkt dat Zinniz een mixdrankje is. Dat kan uitdraaien op een teleurstelling.’

Grolsch stopt de verkoop van Zinniz in blik. ‘Een trendy bier slaat wel aan in een zogeheten longneck, maar niet in blik', aldus de woordvoerder.’

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in