Grolsch’ zomerbier slaat dood in de herfst


Volgens de woordvoerder is Zinniz in afgelopen tijd te veel als een zoet, fris biertje in de markt gezet. ‘Dat verkoopt in de zomer natuurlijk veel beter dan in de herfst. Wij willen Zinniz het gehele jaar verkopen.’ De brouwer heeft de productie van het bier inmiddels moeten terugschroeven. Omzetcijfers wilde het bedrijf niet geven.
Grolsch introduceerde in april het trendy zogenoemde freshbeer. Daarmee mikt de bierbrouwer op de jonge drinker, die steeds vaker een mixdrankje verkiest boven een biertje. Het bedrijf had hoge verwachtingen. ‘Op zich zijn we ook tevreden over de introductie’, aldus de woordvoerder. Gemeten in volume, naamsbekendheid, aantal verkooppunten en het aantal huishoudens dat het bier drinkt, loopt Zinniz volgens hem voor op andere nieuwe bieren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGrolsch wil duidelijker maken dat Zinniz een bier is. ‘Wij moeten de boodschap aanpassen. Een te groot deel van de consumenten denkt dat Zinniz een mixdrankje is. Dat kan uitdraaien op een teleurstelling.’
Grolsch stopt de verkoop van Zinniz in blik. ‘Een trendy bier slaat wel aan in een zogeheten longneck, maar niet in blik', aldus de woordvoerder.’
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid