Postbus 51-spotjes verwerkt tot lesmateriaal
Met het materiaal, dat werd uitgezonden tussen 1969 en 2007, is lesmateriaal ontwikkeld voor het primair en voortgezet onderwijs.
De collectie geeft een tijdsbeeld van de voorlichtingscampagnes door de jaren heen, aldus Beeld en Geluid. De geschiedenis van Postbus 51 heeft bekende slogans opgeleverd als 'Een beter milieu begint bij jezelf' en 'Drank maakt meer kapot dan je lief is'. De reclameboodschappen van de overheid zijn aan Beeld en Geluid geschonken door de Rijksvoorlichtingsdienst.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAan de hand van vragen, doe-opdrachten en een quiz kunnen leerlingen aan de slag met Postbus 51-thema's als gezondheid, afval en alcoholmisbruik. Er is een lespakket ontwikkeld voor de bovenbouw van het basisonderwijs en een pakket voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
De digitalisering van de spotjes gebeurde in het kader van het project Beelden voor de Toekomst. Met dit project digitaliseert het Instituut Beeld en Geluid de audiovisuele geschiedenis van Nederland. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid