Overslaan en naar de inhoud gaan

Online communicatie en –transacties: maatwerk gewenst

Bedrijven die hun communicatie en transacties met klanten online willen laten verlopen, kunnen niet zomaar met één ‘one size fits…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat voor voorkeuren mensen hebben op het gebied van internetgebaseerde interactie, hangt mede af van de bedrijfstak en het functiegebied waarin zij werken. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek. Zo prefereren banken, overheidsinstellingen en juridische firma’s vaak traditionele communicatievormen (off line: telefoon, post, face-to-face enzovoort) boven elektronische. De voorkeuren op het gebied van e-transacties verschillen doordat er – op z’n minst gepercipieerde – onzekerheid heerst rond e-transacties. Daarom zijn bijvoorbeeld banken, hypotheekverstrekkers en advocatenkantoren vaak minder dol op e-transacties. Mensen in IT-, verkoop/marketing- en ingenieursfuncties hebben gemiddeld een aanzienlijk sterkere voorkeur voor e-communicatie en e-transacties dan mensen in HR-, operations- en algemeen administratieve functies. Het managementniveau waarin mensen werken, maakt bijna geen verschil voor hun voorkeuren. 50 procent van de mensen heeft liever traditionele, niet-internetgebaseerde communicatie. Het mag dus nooit vanzelfsprekend zijn om communicatie en transacties online te brengen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in