Overslaan en naar de inhoud gaan

Jonge klanten zijn wispelturige klanten

Wie het als marketeer de jeugd naar de zin wil maken, moet van goeden huize komen. Geen wispelturiger doelgroep dan de jonge klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is al menig marketeer overkomen: je spant je in om een flitsende campagne voor jeugdige consumenten op te zetten, willen ze er niks van weten. Te kinderachtig, te gewild leuk of - helemaal taboe – teveel refererend aan wat ouders leuk vinden. Uit wanhoop hebben sommige reclamebureaus zelfs al heuse kinderpanels ingesteld om erachter te komen wat dan wél werkt. Voor wie dat niet ziet zitten, een paar tips:

related partner content for mobile comes here
  • Crossmediamarketing doet het goed bij kinderen, die sowieso een groot deel van hun tijd besteden aan tv, computer en tijdschriften, en die in tegenstelling tot hun ouders totaal geen aversie tegen reclame hebben.
  • Met name tieners zijn dol op campagnes waarin hun idolen optreden.
  • De invloed van internet wordt vaak overschat: kinderen onder de twaalf zijn helemaal niet zulke websurfers als vaak wordt gedacht.
  • Zelfs voor jongeren geldt: de prijs-kwaliteitsverhouding telt zwaar. ‘Duur’ is niet langer automatisch synoniem voor ‘goed’.
  • Authenticiteit vóór alles! Kinderen hebben een feilloos gevoel voor wat onecht is. Een beetje zelfrelativering verhoogt de geloofwaardigheid van een campagne enorm. Bron: Werben & Verkaufen
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in