Jonge klanten zijn wispelturige klanten
Wie het als marketeer de jeugd naar de zin wil maken, moet van goeden huize komen. Geen wispelturiger doelgroep dan de jonge klanten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het is al menig marketeer overkomen: je spant je in om een flitsende campagne voor jeugdige consumenten op te zetten, willen ze er niks van weten. Te kinderachtig, te gewild leuk of - helemaal taboe – teveel refererend aan wat ouders leuk vinden. Uit wanhoop hebben sommige reclamebureaus zelfs al heuse kinderpanels ingesteld om erachter te komen wat dan wél werkt. Voor wie dat niet ziet zitten, een paar tips:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- Crossmediamarketing doet het goed bij kinderen, die sowieso een groot deel van hun tijd besteden aan tv, computer en tijdschriften, en die in tegenstelling tot hun ouders totaal geen aversie tegen reclame hebben.
- Met name tieners zijn dol op campagnes waarin hun idolen optreden.
- De invloed van internet wordt vaak overschat: kinderen onder de twaalf zijn helemaal niet zulke websurfers als vaak wordt gedacht.
- Zelfs voor jongeren geldt: de prijs-kwaliteitsverhouding telt zwaar. ‘Duur’ is niet langer automatisch synoniem voor ‘goed’.
- Authenticiteit vóór alles! Kinderen hebben een feilloos gevoel voor wat onecht is. Een beetje zelfrelativering verhoogt de geloofwaardigheid van een campagne enorm. Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid