Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw bureau: MIsportscompany

Marketing Intelligence bureau MIcompany richt een nieuw bureau op, gespecialiseerd in de - kwantitatief onderbouwde -inzet van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing Intelligence bureau MIcompany richt een nieuw bureau op, gespecialiseerd in de - kwantitatief onderbouwde -inzet van sportmarketing bij bedrijven. Het nieuwe bureau gaat heten en zal worden geleid door Jeroen Boesmans.

related partner content for mobile comes here

Boesmans heeft vijftien jaar ervaring met het ontwikkelen van commerciële strategieën (als consultant voor VODW en de laatste jaren met zijn eigen bedrijf Creative Marketing Results) en is gespecialiseerd in sportmarketing. Boesmans: ‘Beslissingen over de inzet van sportmarketing worden nog te vaak genomen op irrationele gronden, bijvoorbeeld sponsoring van een sport of club, die gevoelsmatig goed bij het merk past of omdat zich toevalligerwijs een sponsormogelijkheid voordoet. De kwantitatieve inzichten hoe sponsoring kan bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen ontbreken in veel gevallen. Hierdoor zijn de resultaten van sportmarketing wisselend. Samen met MIcompany kunnen we op het gebied van ‘commercial analytics’ tot een effectieve inzet van sportmarketing komen.’

MIsportscompany heeft hiertoe het ‘MIsports ROImodel’ ontwikkeld, waarmee de potentiële impact en de effecten van sportmarketing op klantwaarde en omzet te berekenen is.

Marnix Bügel, founding partner van MIcompany: ‘Sportmarketing is een onderschat marketinginstrument dat niet alleen kan leiden tot een hogere naamsbekendheid maar met name ook tot een hogere binding en een intensiever aanbevelingsgedrag (Net
Promotor Score) van klanten. Welke potentie en effecten sportmarketing heeft op de kracht van het merk,de omzet en klantwaarde kun je berekenen en dat is nu precies wat wij binnen MIsportscompany gaan doen.’

Nivea for Men
Eerste klanten: Nivea for Men (Beiersdorf) en NOC*NSF. Voor Beiersdorf ontwikkelt MIsportscompany een nieuwe sportmarketingstrategie voor het merk Nivea for Men, op basis van het MIsports ROImodel.

En NOC*NSF heeft MIsportscompany betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe sportagenda, waarin de ambities en strategie richting 2016 worden geformuleerd. Een analyse van de ontwikkelingen van sport, sportbonden en sportgedrag in Nederland over de afgelopen 10 jaar heeft belangrijke inzichten opgeleverd om de ambities te gaan realiseren. Eind van dit jaar zal de nieuwe strategie worden vastgesteld.

MIsportscompany zal zich toeleggen op het ontwikkelen van groeistrategieën gebaseerd op inzet sportmarketing, het verhogen van het rendement van sportmarketing en het monitoren van de effectiviteit van sportmarketing. Het bureau zal dat doen voor bedrijven, maar ook voor landelijke en internationale sportorganisaties.

Ook zal MIsportscompany samen met universiteiten onderzoek starten naar de effectiviteit van sportmarketing. Op dit moment loopt een grootschalig onderzoek onder ruim 8.000 consumenten om de effectiviteit van de sportsponsorinitiatieven van de 100 grootste dienstverleners van Nederland te onderzoeken. Bügel: 'Dit onderzoek voeren we uit in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen. De resultaten worden in juni 2011 bekend gemaakt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in