Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers moeten mannen niet vergeten

De stereotypering dat mannen thuis niet meebeslissen over aankopen, is niet meer waar. Zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Jacobs Media ondervroeg hiervoor 13.000 luisteraars (zowel mannen als vrouwen) van verschillende radiostations in de VS.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek ‘Marketing To Men’ laat zien dat mannen in het gezin een cruciale rol spelen bij aankoopbeslissingen. Bedrijven die producten maken en vermarkten voor een brede markt, dienen dit zich te realiseren, aldus de onderzoekers.

Veel adverteerders denken dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor de meeste aankoopbeslissingen in huis. Deze veronderstellingen zijn echter niet altijd gebaseerd op solide data. De onderzoekers wilden weten of de trend wel de juiste was.

De belangrijkste bevindingen:

1. 3 op de 10 mannen zijn single. Meer dan 80 procent van hen beslist zelf over grote aankopen. Een bonus voor marketeers, aldus de onderzoekers: dit segment is wat betreft invloed op de aankoop gelijk of sterker dan vrouwen en biedt een goede groeimogelijkheid.
2. Vrouwen zijn het volgens de onderzoekers eens dat mannen input in grote aankoopbeslissingen zouden moeten hebben. Zes van de 10 vrouwen zegt rekening te houden met de aanbeveling van de echtgenoot of vriend, bij een grote aankoop.
3. Zes van de 10 mannen spelen een (zeer) belangrijke rol bij de aankoop van bijvoorbeeld huizen, auto’s, of andere grote zaken in huis.

De stereotypering dat vrouwen de meeste en belangrijkste beslissingen nemen is in deze tijd niet meer relevant, zo concluderen de onderzoekers. Marketeers moeten beseffen dat ook mannen een waardevolle component in de marketingmix kunnen zijn. Met name single mannen bieden nieuwe mogelijkheden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in