Marketeers moeten mannen niet vergeten
Onderzoeksbureau Jacobs Media ondervroeg hiervoor 13.000 luisteraars (zowel mannen als vrouwen) van verschillende radiostations in de VS.
Het onderzoek ‘Marketing To Men’ laat zien dat mannen in het gezin een cruciale rol spelen bij aankoopbeslissingen. Bedrijven die producten maken en vermarkten voor een brede markt, dienen dit zich te realiseren, aldus de onderzoekers.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVeel adverteerders denken dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor de meeste aankoopbeslissingen in huis. Deze veronderstellingen zijn echter niet altijd gebaseerd op solide data. De onderzoekers wilden weten of de trend wel de juiste was.
De belangrijkste bevindingen:
1. 3 op de 10 mannen zijn single. Meer dan 80 procent van hen beslist zelf over grote aankopen. Een bonus voor marketeers, aldus de onderzoekers: dit segment is wat betreft invloed op de aankoop gelijk of sterker dan vrouwen en biedt een goede groeimogelijkheid.
2. Vrouwen zijn het volgens de onderzoekers eens dat mannen input in grote aankoopbeslissingen zouden moeten hebben. Zes van de 10 vrouwen zegt rekening te houden met de aanbeveling van de echtgenoot of vriend, bij een grote aankoop.
3. Zes van de 10 mannen spelen een (zeer) belangrijke rol bij de aankoop van bijvoorbeeld huizen, auto’s, of andere grote zaken in huis.
De stereotypering dat vrouwen de meeste en belangrijkste beslissingen nemen is in deze tijd niet meer relevant, zo concluderen de onderzoekers. Marketeers moeten beseffen dat ook mannen een waardevolle component in de marketingmix kunnen zijn. Met name single mannen bieden nieuwe mogelijkheden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid