Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt en Aegis werken samen

Kobalt en Aegis Media bereiden een 'verregaande' strategische samenwerking voor. Daartoe zijn de twee mediabureaus al vier maanden in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wanneer de samenwerking precies gestalte krijgt, kan nog niet gemeld worden. Dat zegt Marco Geeratz, ceo en eigenaar van Kobalt. Het zou gaan om een samenwerking met behoud van zelfstandigheid voor beide partijen. De bedrijven worden niet samengevoegd, maar verwacht wordt dat Aegis Media een aandeel neemt in Kobalt. Geeratz: ‘Het zou zo maar kunnen.’

related partner content for mobile comes here

De backoffice zal gezamenlijk worden gevoerd. Geeratz zegt volume nodig te hebben om competitief te blijven. Het meest waarschijnlijke marktscenario is volgens hem dat grote bureaus en kleine bureaus kunnen overleven. Alles wat daar tussenin zit, verdwijnt. Geeratz mikt met de samenwerking op de eerste categorie. De strategische samenwerking gaat verder dan een gezamenlijke backoffice. Ook op het gebied van strategie en dienstverlening ziet Geeratz mogelijkheden.

Voor de inkoop van tools en systemen, en voor het initiëren van markt- en mediaonderzoek slaan Kobalt en Aegis Media de handen naar alle waarschijnlijkheid ineen. Zo heeft Kobalt bijvoorbeeld meer volume nodig om de campagnedatabase Blue Delphi in de lucht te houden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in