Nederland is koploper in social media


Vooral de leeftijdscategorie van t 12-18 is zeer actief op de sociale media. In het jaar 2012 lag bij deze groep het percentage dat gebruikt maakte van sociale media op 93%. Bij 18-24 jarigen is het zelfs 98%.
Bij een vorige Europese meting in 2011 was 40% van de Europese bevolking van 16-75 jaar actief op de sociale media. Dit percentage lag in Nederland met 60% een stuk hoger. Nederland behoort samen met Denemarken en Zweden bij de Europese landen waar de consument het meest actief is op de sociale media.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe 'Silver Surfer' van boven de 75 jaar en ouder is trouwens het minst actief op social media. Slechts 18% actief op de sociale media.
Bron:CBS
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid