Overslaan en naar de inhoud gaan

Moeilijke tijden Lowe na verlies HSBC

Het verlies van het 600 miljoen dollar tellende wereldwijde account van bankier HSBC doet de speculaties rond Lowe (met name in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel het volgens Brandrepublic onwaarschijnlijk is dat Lowe wordt samengevoegd met een ander bureau uit de Interpublic Group, is het goed mogelijk dat er maatregelen worden genomen op het Londense kantoor. Lowe Londen behandelde het HSBC account. Gedacht wordt aan het schrappen van banen en het vertrek van directeur Matthew Bull.
Eerder verloor Lowe al wereldwijd Braun, in Engeland Surf en in New York vetrok klant Verizon Wireless. Er loopt momenteel ook een review van Lowe-klant Flora. Werk voor Coca-Cola merk Dasani bleef op de plank liggen na discussies over dit ‘mineraalwater’.

related partner content for mobile comes here

David Bell, chairman en chief executive of Interpublic, denkt dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen met Lowe. ‘Hoewel het verlies van HSBC een teleurstelling is, geloof ik dat Lowe straks weer goed op de kaart zal staan.’

Het bankaccount van HSBC is overigens gewonnen door WPP Group na een pitch met Interpublic en Omnicom. J. Walter Thompson wordt de lead agency en krijgt hulp van Red Cell, Bates Asia en Batey in China,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in