Overslaan en naar de inhoud gaan

Credits dreigt met stappen om SQ/GQ

Uitgeverij Credits Media (onder meer SQ, Blvd., Joie de Vivre) zal de gang naar de rechter maken als uitgeverij Sanoma Men's Magazines de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Credits Media-directeur Eugen van de Pas vreest naamsverwarring met het al ruim acht jaar door hem uitgegeven mannenmagazine Society Quarterly (SQ).

related partner content for mobile comes here

SQ ontstond in 1996 als sponsored magazine van kledingketen The Society Shop. Vorig jaar is de titel verzelfstandigd. SQ profileert zich sindsdien onder de slogan 'magazine voor mannen die lezen' als stijlvolle en journalistieke mannen-glossy. De oplage van SQ bedraagt 60.000 exemplaren.

Sanoma Men's Magazines (SMM) zinspeelt al enige tijd op een lancering van een Nederlandse editie van Gentlemen's Quarterly (GQ). Omdat beide bladen zich dan met nagenoeg identieke titels in hetzelfde marktsegement begeven, dreigt op de lezers- en de adverteerdersmarkt een grote begripsverwarring.
SMM verwees een eerder bezwaar van Credits Media naar de Amerikaanse uitgeverij Condé Nast, eigenaar van de titel GQ. ‘Die vlieger gaat natuurlijk niet op’, meent Van de Pas. ‘Als Sanoma Men's Magazines hier met GQ komt, worden zij door ons gedaagd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in