Credits dreigt met stappen om SQ/GQ


Credits Media-directeur Eugen van de Pas vreest naamsverwarring met het al ruim acht jaar door hem uitgegeven mannenmagazine Society Quarterly (SQ).
SQ ontstond in 1996 als sponsored magazine van kledingketen The Society Shop. Vorig jaar is de titel verzelfstandigd. SQ profileert zich sindsdien onder de slogan 'magazine voor mannen die lezen' als stijlvolle en journalistieke mannen-glossy. De oplage van SQ bedraagt 60.000 exemplaren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Sanoma Men's Magazines (SMM) zinspeelt al enige tijd op een lancering van een Nederlandse editie van Gentlemen's Quarterly (GQ). Omdat beide bladen zich dan met nagenoeg identieke titels in hetzelfde marktsegement begeven, dreigt op de lezers- en de adverteerdersmarkt een grote begripsverwarring.
SMM verwees een eerder bezwaar van Credits Media naar de Amerikaanse uitgeverij Condé Nast, eigenaar van de titel GQ. ‘Die vlieger gaat natuurlijk niet op’, meent Van de Pas. ‘Als Sanoma Men's Magazines hier met GQ komt, worden zij door ons gedaagd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid