Overslaan en naar de inhoud gaan

Modeomzet herstelt, Nederland en Spanje blijven achter

De modeomzet in Europa krabbelt langzaam op. Alleen Nederland en Spanje blijven achter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

bron: Fashionunited.nl

related partner content for mobile comes here

De retail omzet in de zeven grootste markten in Europa (België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en Groot Brittannië)over het tweede kwartaal is een bescheiden half procentje hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Het sterkst is het herstel in Italië en Duitsland, met een omzetstijging van respectievelijk 9,6 en 2,3%t. Ook België, Frankrijk en Groot Brittannië rapporteren een hogere omzet.

Spanje en Nederland blijven hier duidelijk bij achter. het slechtst presteert Spanje met een daling van 6,7%, maar Nederland komt slecht voor de dag met een daling van 2,5%.

Ondanks het lichte herstel is er vanwege het slechte eerste kwartaal (toen de total modeomzet in Europa daalde met 4,2%, over het eerste half jaar nog altijd sprake van 1,8% krimp. Het retailsegment daalde in het tweede kwartaal met 0,9% terwijl, terwijl deze in de eerste zes maanden van het jaar met 1,8% zakte.

De Europese modebranche verkeert al geruime tijd in zwaar weer. De malaise treft echter niet alle partijen. De Ierse modeketen Primark heeft enkele dagen geleden de voor het huidige boekjaar bijgesteld. Het bedrijf verwacht nu dat de omzet 22 procent is gestegen in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Wat de omzet van Primark precies is, heeft het bedrijf overigens nog niet bekend gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in