Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Advertising Onderzoek (Sanoma Media)

Uit een onderzoek van Sanoma Media naar de beleving van reclame op de smartphone blijkt dat negen van de tien heeft de mobiele reclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiel adverteren kan volgens de onderzoeksresultaten veel impact genereren en goed ingezet staat het een positieve media- en nieuwsbeleving niet in de weg. Er is uitgebreid onderzoek gedaan naar de beleving van reclame op smartphones, op basis van 6 banner varianten op NU.nl. Vanuit de adverteerdersmarkt klinkt de vraag naar creatievere en grotere advertentievormen. Sanoma Media wil weten wat dit voor de consument betekent. Welke advertentievormen vallen op, maar storen niet, hoe kan het medium het beste ingezet worden?

related partner content for mobile comes here

De verschillende advertentievormen roepen verschillende belevingen en reacties op. De irritatiefactor is het laagst bij de standaard- en half page banner. De laatste steekt er zelfs met kop en schouders bovenuit als passend bij NU.nl maar bovendien ook als informatief, vrolijk makend en stimulerend. Bij deze uiting blijft de media- en nieuwsbeleving goed overeind. De radical valt ook op, maar hier is de irritatiefactor hoger. Bij deze uiting is het belangrijk nog zorgvuldiger naar de inhoud en aanspreekbaarheid van de reclame te kijken. En uiteraard naar de frequentie van de campagne. Naar aanleiding van het onderzoeksresultaten heeft Sanoma Media de half page banner toegevoegd aan haar mobiele portfolio, dat inmiddels uit een breed scala aan mogelijkheden bestaat, denk ook bijvoorbeeld aan location based of click to calender. Dit - opgeteld met het mobiele bereik van Sanoma Media - biedt adverteerders de kans om in contact te komen met de enorme groep van smartphone bezitters op een manier die past bij het medium. Mobiel adverteren mag niet meer ontbreken in de mediamix.

Over Sanoma
Sanoma Media heeft sinds 2010 een sterke mobiele groei doorgemaakt. Het mediahuis lanceerde maar liefst 73 apps, waarvan het aantal downloads inmiddels de 4 miljoen overschrijdt. Een aantal van de apps van Sanoma viel bovendien in de prijzen. Ook voor 2012 blijft mobiel een belangrijke focus. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in