Meeste topadverteerders online slecht vindbaar
Dat concludeert search engine mediabureau Checkit, dat in samenwerking met de Universiteit van Tilburg onderzoek deed naar de online vindbaarheid in Nederland bij zoekmachines. De site van Wehkamp (92,2%) scoort het best, gevolgd door De Telegraaf (81,4%) en RTL (76%). In de toptien staan ook Orange, Jamba, de Volkskrant, de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Defensie, Etos en Albert Heijn.
68 Van de 100 organisaties behaalden uiteindelijk een vindbaarheidsscore van minder dan 50 procent. Op basis van dit resultaat concludeert Checkit dat het merendeel van de onderzochte sites onvoldoende is ingericht (geoptimaliseerd) om goed vindbaar te zijn bij zoekmachines.
Het ontwikkelen en bedrijfsbreed toepassen van een effectieve search engine marketing strategie zou deze websites veel extra kwalitatieve bezoekers, en daarmee meer omzet kunnen opleveren, aldus het bureau.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn het onderzoek is gekeken naar de volgende criteria: sitemap, title, meta tag description, meta tag keywords, frames, kopjes, hoeveelheid content, Flash, aantal geïndexeerde pagina's, PageRank en de linkpopulariteit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid