Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste topadverteerders online slecht vindbaar

Van de 100 grootste Nederlandse adverteerders blijkt 68 procent slecht vindbaar op internet. Wehkamp, De Telegraaf en RTL scoren wel goed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert search engine mediabureau Checkit, dat in samenwerking met de Universiteit van Tilburg onderzoek deed naar de online vindbaarheid in Nederland bij zoekmachines. De site van Wehkamp (92,2%) scoort het best, gevolgd door De Telegraaf (81,4%) en RTL (76%). In de toptien staan ook Orange, Jamba, de Volkskrant, de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Defensie, Etos en Albert Heijn.

related partner content for mobile comes here

68 Van de 100 organisaties behaalden uiteindelijk een vindbaarheidsscore van minder dan 50 procent. Op basis van dit resultaat concludeert Checkit dat het merendeel van de onderzochte sites onvoldoende is ingericht (geoptimaliseerd) om goed vindbaar te zijn bij zoekmachines.
Het ontwikkelen en bedrijfsbreed toepassen van een effectieve search engine marketing strategie zou deze websites veel extra kwalitatieve bezoekers, en daarmee meer omzet kunnen opleveren, aldus het bureau.

In het onderzoek is gekeken naar de volgende criteria: sitemap, title, meta tag description, meta tag keywords, frames, kopjes, hoeveelheid content, Flash, aantal geïndexeerde pagina's, PageRank en de linkpopulariteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in