Mediabrands rolt Marketing Sciences verder uit


Menno van der Steen, die de rol van director business innovation & performance bij Universal Media (UM) bekleedde, leidt vanaf nu Mediabrands Marketing Sciences. Dat bundelt de krachten van UM, Initiative, BrandConnection, Reprisemedia en Cadreon en richt zich primair op Advanced Analytics: econometrische marketing modellen, ROI optimalisatie en het kunnen afrekenen op daadwerkelijke performance (P4P). Tevens vallen alle onderzoeksactiviteiten van de bureaus hierbinnen.
Van der Steen zegt dat bureaus en adverteerders de invloed van paid media wel in kaart brengen, maar de andere factoren die van invloed zijn op de KPI’s worden volgens hem doorgaans te weinig meetbaar gemaakt. Van der Steen bedoelt factoren als seizoensinvloeden, temperatuur, concurrentie, prijsstelling, distributie, evenementen, PR en social buzz. Van der Steen: ‘Daardoor zijn de echte key drivers voor de belangrijkste business KPI’s niet inzichtelijk, waardoor belangrijke context ontbreekt.’ Van der Steen zegt dat inzicht in de bijdrage van alle marketinginvesteringen leidt tot ‘mediaplanning 3.0’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid