Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabrands rolt Marketing Sciences verder uit

UM had al een ‘analytics unit’. Nu krijgen de andere Mediabrands labels dat ook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Menno van der Steen, die de rol van director business innovation & performance bij Universal Media (UM) bekleedde, leidt vanaf nu Mediabrands Marketing Sciences. Dat bundelt de krachten van UM, Initiative, BrandConnection, Reprisemedia en Cadreon en richt zich primair op Advanced Analytics: econometrische marketing modellen, ROI optimalisatie en het kunnen afrekenen op daadwerkelijke performance (P4P). Tevens vallen alle onderzoeksactiviteiten van de bureaus hierbinnen.

related partner content for mobile comes here

Van der Steen zegt dat bureaus en adverteerders de invloed van paid media wel in kaart brengen, maar de andere factoren die van invloed zijn op de KPI’s worden volgens hem doorgaans te weinig meetbaar gemaakt. Van der Steen bedoelt factoren als seizoensinvloeden, temperatuur, concurrentie, prijsstelling, distributie, evenementen, PR en social buzz. Van der Steen: ‘Daardoor zijn de echte key drivers voor de belangrijkste business KPI’s niet inzichtelijk, waardoor belangrijke context ontbreekt.’ Van der Steen zegt dat inzicht in de bijdrage van alle marketinginvesteringen leidt tot ‘mediaplanning 3.0’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in