Max Havelaar start 'Foute Campagne'
Tijdens de korte actie was de mondaine winkelstraat tot catwalk omgebouwd en showden modellen kleding met daarop de boodschap 'Fout Katoen'. Max Havelaar wil zo met een knipoog serieuze problemen in de katoenteelt aan de kaak stellen. Met de actie wil de stichting aandacht vragen voor de problemen waar kleine katoenboeren in ontwikkelingslanden mee te maken hebben.
Katoenboeren in Afrika en India produceren onder lastige omstandigheden katoen en krijgen daar te weinig voor terug, zo vindt de stichting. Het Max Havelaar-keurmerk voor Fairtrade garandeert dat katoen is ingekocht onder eerlijke handelsvoorwaarden bij kleine katoenboeren in ontwikkelingslanden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn heel Nederland zijn Boomerangkaarten verspreid met een boodschap die refereert aan producten van 'fout' katoen. Ook heeft de stichting een website gelanceerd, www.foutepagina.nl, met informatie over 'goed' katoen en de 'foute vrienden': de ambassadeurs van goede katoen met Max Havelaarkeurmerk. Onder hen zijn leden van de Jeugd van Tegenwoordig, Victoria Koblenko en CDA-Tweede Kamerlid Corien Jonker. Er is ook een hyves-pagina: www.de-foutevrienden.hyves.nl. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid