Overslaan en naar de inhoud gaan

Max Havelaar start 'Foute Campagne'

Met een 'foute' modeshow in de Amsterdams PC Hooftstraat heeft Stichting Max Havelaar woensdag jl. de zogenoemde Foute Campagne gelanceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de korte actie was de mondaine winkelstraat tot catwalk omgebouwd en showden modellen kleding met daarop de boodschap 'Fout Katoen'. Max Havelaar wil zo met een knipoog serieuze problemen in de katoenteelt aan de kaak stellen. Met de actie wil de stichting aandacht vragen voor de problemen waar kleine katoenboeren in ontwikkelingslanden mee te maken hebben.

related partner content for mobile comes here

Katoenboeren in Afrika en India produceren onder lastige omstandigheden katoen en krijgen daar te weinig voor terug, zo vindt de stichting. Het Max Havelaar-keurmerk voor Fairtrade garandeert dat katoen is ingekocht onder eerlijke handelsvoorwaarden bij kleine katoenboeren in ontwikkelingslanden.

In heel Nederland zijn Boomerangkaarten verspreid met een boodschap die refereert aan producten van 'fout' katoen. Ook heeft de stichting een website gelanceerd, , met informatie over 'goed' katoen en de 'foute vrienden': de ambassadeurs van goede katoen met Max Havelaarkeurmerk. Onder hen zijn leden van de Jeugd van Tegenwoordig, Victoria Koblenko en CDA-Tweede Kamerlid Corien Jonker. Er is ook een hyves-pagina: . (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in