Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingbaas EasyJet: 'Niet geobsedeerd door Ryanair'

Ian Cairns van EasyJet zegt dat de marketingstrategie van zijn bedrijf zich komend jaar nadrukkelijk gaat toeleggen op het wegsnoepen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eindverantwoordelijke voor marketing zegt dat de vliegtuigmaatschappij zich minder gaat focussen op wat hij &;copycat rivals, zoals Ryanair&; noemt. In een interview met het Britse zegt Cairns dat veel mensen het idee lijken te hebben dat EasyJet vooral bezig is met zijn budget-concurrenten: &;Men denkt dat we geobsedeerd zijn door Ryanair, maar dat blijkt vooral kopieergedrag te vertonen, ze doen wat wij doen en we kunnen dus ook min of meer voorspellen wat hun volgende stappen zullen zijn.’

Volgens Cairn heeft een KLM veel meer te vrezen van Easyjet dan een Vueling: ‘Waar we echt mee bezig zijn is marktaandeel overnemen van maatschappijen als BA en Iberia en er op een creatieve manier voor zorgen dat klanten van de grootste Europese maatschappijen onze kant op kijken.’

EasyJet probeert al een tijdje uit het prijsvechterssegment te komen en richt zich komende jaren vooral op online gebruiksgemak en de customer experience. Vorig jaar werd een programma gestart om de zakelijke passagier vaker en beter tegemoet te komen. In december gaf het bedrijf aan 14,9 miljoen passagiers te gaan vervoeren in 2014, een dikke vier procent meer dan het jaar ervoor.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in