Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing in the Fastlane: Sanneke Boesveldt (Twitter)

Hét Grote Marketing Congres, het jaarlijkse congres voor strategische marketeers, staat dit jaar in het teken van Marketing in the…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Sanneke Boesveldt, senior marketingmanager Twitter Benelux

related partner content for mobile comes here

Fastlane. Bij het woord alleen al word ik al onrustig. Het geeft mij het gevoel dat ik links en rechts ben ingehaald zonder dat ik het doorhad. You snooze, you loose. Het doet vermoeden dat we almaar aan het versnellen zijn. Dat er geen tijd meer is voor bezinning, we met de stroom moeten meegaan of we dit nou willen of niet. Vernieuwen, lekker disruptive zijn, alles moet anders dan voorheen. Innovate or die. Poeh…vermoeiend.

Slow Down Brother

Maar zoals bij elke stroming is er wat tegengas nodig voor de juiste koers. Slow down brother. Anders gaan we te hard op die fastlane. In de neiging om onszelf en het vak opnieuw uit te vinden en bij het schrijven van de aangepaste handleidingen die hierbij passen, is het zaak om eens even heel goed stil te staan en te kijken hoe anders het nou eigenlijk echt allemaal is.

Met de komst van social zijn er weliswaar termen als Influencers en Content Marketing  bijgekomen, zonder social strategie kun je beter ophouden en verwar die ene metrics vooral niet met die andere, maar feitelijk zijn de oude marketingregels nog steeds van kracht. Een goede boodschap op het juiste moment bij een relevante doelgroep, zijn de ingrediënten tot succes. Niets minder en ook niks meer.

Fastlane voorbeeld: Ziggo

Tijdens Het Grote Marketing Congres spreek ik samen met Ziggo’s communicatiedirecteur Dave Frauenfelder. De manier waarop hij in korte tijd van Ziggo een contentpublisher met ambities heeft gemaakt, is een goed voorbeeld van marketing dat mogelijk gemaakt wordt in en dankzij die fastlane.

Hij heeft van een afstandje gekeken en zag:

Ziggo = Content. Houden mensen van.

TV = Live, het domein waar geld aan te verdienen valt.

TV x Sport = Houden mensen van.

Sport x TV x Live = Twitter, daar zit mijn relevante doelgroep. Helder en doeltreffend.

De executie van de succesvolle campagnes hieruit ontsproten, heeft net iets meer voeten in de aarde. En zodra de trein gaat rijden van creatie en de juiste middelen - en mediamix- is het zaak erin te zitten en goed voorbereid te zijn op de rit. !

Andere sprekers op Het Grote Marketing Congres zijn ondere Robert Bohemen (CMO Blokker), Hanneke Faber (CCO Ahold), Roel de Vries global CMO Nissan) en Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely) . Dagvoorzitter is Jort Kelder. . Abonnees van Tijdschrift voor Marketing, Adformatie en Communicatie ontvangen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in