Marketeers krijgen meer invloed door social media


Zo komt naar voren uit een onderzoek van de Creative Group. Op de vraag ‘hebben marketeers meer invloed bij de directie dan drie jaar geleden?’, worden de volgende antwoorden gegeven:
- 18 procent zegt: ja, de invloed is sterk toegenomen
- 43 procent zegt: ja, de invloed is enigzins toegenomen
- 15 procent zag geen verandering
- 20 procent zag de invloed enigzins afnemen
- 3 procent zag de invloed sterk afnemen
Volgens de Creative Group zagen vooral marketeers die in een vroeg stadium gingen werken met social media, hun invloed toenemen. De directie blijtn gevoelig voor social media-programma’s en strategieën. ‘Veel marketeers hebben direct contact met klanten en clienten via Twitter, Facebook en andere sociale kanalen. Dus weten ze heel snel hoe klanten eigenlijk tegen het merk en de producten aankijken, en hoe iets verbeterd kan worden’, aldus Creative Group.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe ondervragers telefoneerden met 125 marketingmanagers en 125 ‘advertising executives’ aan bureauzijde.
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid