Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers krijgen meer invloed door social media

61 procent van de Amerikaanse marketeers gelooft dat ze meer invloed hebben op de bedrijfsstrategie dan drie jaar geleden. En dat komt door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo komt naar voren uit een onderzoek van de Creative Group. Op de vraag ‘hebben marketeers meer invloed bij de directie dan drie jaar geleden?’, worden de volgende antwoorden gegeven:

related partner content for mobile comes here
  • 18 procent zegt: ja, de invloed is sterk toegenomen
  • 43 procent zegt: ja, de invloed is enigzins toegenomen
  • 15 procent zag geen verandering
  • 20 procent zag de invloed enigzins afnemen
  • 3 procent zag de invloed sterk afnemen

Volgens de Creative Group zagen vooral marketeers die in een vroeg stadium gingen werken met social media, hun invloed toenemen. De directie blijtn gevoelig voor social media-programma’s en strategieën. ‘Veel marketeers hebben direct contact met klanten en clienten via Twitter, Facebook en andere sociale kanalen. Dus weten ze heel snel hoe klanten eigenlijk tegen het merk en de producten aankijken, en hoe iets verbeterd kan worden’, aldus Creative Group.

De ondervragers telefoneerden met 125 marketingmanagers en 125 ‘advertising executives’ aan bureauzijde.

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in