Overslaan en naar de inhoud gaan

Gap voert weer campagne

Het Amerikaanse kledingwinkelmerk Gap probeert zijn imago te verbeteren en start daarom een nieuwe campagne rond het belangrijkste product…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gap wil onder andere winkelconcerten gaan geven en pop-up winkels openen in Los Angeles en New York. Daarnaast is er een microsite ontwikkeld, heeft Gap een Facobook-profiel aangemaakt, zijn er bioscoop-, outdoor- en printuitingen en is er een iPhone applicatie, waarmee consumenten kledingstijlen kunnen mixen, de StyleMixer.

related partner content for mobile comes here

De campagne is opgebouwd rond de nieuwe 1969 Premium Jeans. Deze broeken zitten beter om de billen en zijn mooier afgewerkt dan de gemiddelde jeans. De broekenlijn moet met name concurreren met de veel duurdere designerjeans, die op dit moment zo hip zijn.

Jeansbroeken zijn goed voor maar liefst 30 procent van de omzet van Gap. Daarnaast kopen de meeste jeans-kopers ook een passend shirt bij de broek. Er wordt dus veel van deze campagne verwacht.

Volgens Gap-marketbaas Ivy Ross is deze campagne de meest geïntegreerde campagne sinds jaren. Gap bezuinigde de afgelopen jaren flink op marketing, toen de verkoopcijfers begonnen te dalen. Zo verdwenen de televisiecommercials. Maar volgens Ross keren de commercials aan het eind van dit jaar weer terug.

Gap kampte al met rode cijfers voor de recessie, maar zag in 2008 de omzet weer een beetje stijgen. Echter niet door meer te verkopen, maar door flink te snijden in de organisatie. De netto-omzet bedroeg in 2008 967 miljoen dollar, een stijging van 16 procent ten opzichte van 2007. Netto verkopen daalden in dat jaar van 15,8 miljard naar 14,5 miljard dollar.

Bron: New York Times

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in