Gap voert weer campagne


Gap wil onder andere winkelconcerten gaan geven en pop-up winkels openen in Los Angeles en New York. Daarnaast is er een microsite ontwikkeld, heeft Gap een Facobook-profiel aangemaakt, zijn er bioscoop-, outdoor- en printuitingen en is er een iPhone applicatie, waarmee consumenten kledingstijlen kunnen mixen, de StyleMixer.
De campagne is opgebouwd rond de nieuwe 1969 Premium Jeans. Deze broeken zitten beter om de billen en zijn mooier afgewerkt dan de gemiddelde jeans. De broekenlijn moet met name concurreren met de veel duurdere designerjeans, die op dit moment zo hip zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJeansbroeken zijn goed voor maar liefst 30 procent van de omzet van Gap. Daarnaast kopen de meeste jeans-kopers ook een passend shirt bij de broek. Er wordt dus veel van deze campagne verwacht.
Volgens Gap-marketbaas Ivy Ross is deze campagne de meest geïntegreerde campagne sinds jaren. Gap bezuinigde de afgelopen jaren flink op marketing, toen de verkoopcijfers begonnen te dalen. Zo verdwenen de televisiecommercials. Maar volgens Ross keren de commercials aan het eind van dit jaar weer terug.
Gap kampte al met rode cijfers voor de recessie, maar zag in 2008 de omzet weer een beetje stijgen. Echter niet door meer te verkopen, maar door flink te snijden in de organisatie. De netto-omzet bedroeg in 2008 967 miljoen dollar, een stijging van 16 procent ten opzichte van 2007. Netto verkopen daalden in dat jaar van 15,8 miljard naar 14,5 miljard dollar.
Bron: New York Times
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid