Luxemerken zoeken nieuwe positie
Er is een overaanbod van luxemerken. Onder andere door de blingblingtrend, die overigens alweer op zijn retour lijkt. Luxemerken zijn flink bezig geweest met merkextensie. Armani ging in huishoudelijke accessoires (Armani Casa), Versace in hotels. De Nederlandse topcouturiers Viktor & Rolf hingen hun kleding bij H&M. En zij waren niet de enigen. Allemaal signalen dat topmerken de massa opzoeken. Logisch, want daar zitten de grote volumes.
De keerzijde: sommige luxemerken hebben aan merkkracht ingeboet. De consument weet soms niet meer welke merkwaarden bij welk luxemerk passen. Neem Swarovski, het merk van de flonkerende kristallen. Het liet zich in met designerwodka en goedkope juwelenretailers als H Samuel, waardoor het aan erosie onderhevig raakte.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEr lijkt nu een tegentrend te ontstaan: luxemerken bekeren zich weer tot chic, klassiek en supperrijk. Dat er een wachtlijst is voor een tas van krokodillenleer van Hermes ter waarde van 81.000 dollar, opgesierd met goud en diamanten, is veelzeggend. De slinger zwaait weer terug van massa naar topsegment.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid