Overslaan en naar de inhoud gaan

Luxemerken zoeken nieuwe positie

Luxe democratiseert. Steeds meer fabrikanten van luxemerken zoeken de laatste tijd de massamarkt op. Maar er ontstaan alweer tegentrends.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is een overaanbod van luxemerken. Onder andere door de blingblingtrend, die overigens alweer op zijn retour lijkt. Luxemerken zijn flink bezig geweest met merkextensie. Armani ging in huishoudelijke accessoires (Armani Casa), Versace in hotels. De Nederlandse topcouturiers Viktor & Rolf hingen hun kleding bij H&M. En zij waren niet de enigen. Allemaal signalen dat topmerken de massa opzoeken. Logisch, want daar zitten de grote volumes.

related partner content for mobile comes here

De keerzijde: sommige luxemerken hebben aan merkkracht ingeboet. De consument weet soms niet meer welke merkwaarden bij welk luxemerk passen. Neem Swarovski, het merk van de flonkerende kristallen. Het liet zich in met designerwodka en goedkope juwelenretailers als H Samuel, waardoor het aan erosie onderhevig raakte.

Er lijkt nu een tegentrend te ontstaan: luxemerken bekeren zich weer tot chic, klassiek en supperrijk. Dat er een wachtlijst is voor een tas van krokodillenleer van Hermes ter waarde van 81.000 dollar, opgesierd met goud en diamanten, is veelzeggend. De slinger zwaait weer terug van massa naar topsegment.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in