Overslaan en naar de inhoud gaan

LaMarque wordt na 24 jaar Open Now

Als ‘home of proven advertising’ wil Open Now een brug slaan tussen wetenschap en creativiteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Managing partner Joris van Amerom weet het zeker: ‘De toekomst van de reclame ligt in de integratie van creativiteit en wetenschap.’ Daarom gaat LaMarque, dat hij sinds 2011 leidt samen met Olaf Hakenkruger, na 24 jaar verder als -header-2">Open Now.

related partner content for mobile comes here

Het bureau voelt zich thuis in de dynamiek van deze tijd en de naamsverandering past bij de veranderingen die het bureau de afgelopen jaren heeft ondergaan, zo meldt het bureau in een persbericht. De integratie van creativiteit en wetenschap leidt tot een beter en goed onderbouwd resultaat, is de overtuiging.

Open Now heeft Rick van Baaren, hoogleraar Gedragsbeïnvloeding & Maatschappij van de Radboud Universiteit Nijmegen, aangesteld als science director. Ook gaat Open Now een stap verder bij het onderzoeken van de effectiviteit van creatief werk: voor, na én tijdens de ontwikkeling, zo stelt het bureau. Hiervoor wordt samengewerkt met verschillende partners, waaronder het uit LaMarque  voortgekomen Neurensics, een in fMRI gespecialiseerd neuromarketingonderzoeksbureau.

In een met Adformatie pleit Van Amerom voor de oprichting van een branchevereniging voor bedrijven die bezig zijn met beïnvloeding van consumenten. Hij denkt dat er ‘enorme’ ethische discussies komen. ‘Ik verwacht dat de hele marketingwereld onder vuur komt te liggen. Niet alleen neuroscience, maar het hele beïnvloedingstraject. Ik denk echt dat het gaat ontploffen. De marketingwereld en bureaus moeten zich serieus gaan wapenen tegen de kritiek dat mensen aantoonbaar beïnvloed worden voor commerciële doeleinden.’

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in