Overslaan en naar de inhoud gaan

Endemol en Blammo investeren samen in competitief gamen

De mediabedrijven gaan samenwerken onder de naam eSports.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

en willen met het samenwerkingsverband inspelen op de explosieve groei en het economisch potentieel van de eSports-markt. Uit onderzoek van marktonderzoeker , blijkt dat de totale inkomsten uit de eSports-markt de komende twee jaar substantieel toenemen tot ongeveer 450 miljoen dollar. Inschattingen van het aantal actieve eSports-fans lopen uiteen van 100 tot 150 miljoen, waarmee de omvang van vergelijkbare grootte is als die van middelgrote sporten als zwemmen of ijshockey.

related partner content for mobile comes here

Volgens Jurian van der Meer, commercieel directeur van Endemol Shine Nederland, vullen de partijen elkaar goed aan. Van der Meer: ‘Blammo onderscheidt zich al jaren met succesvolle, innovatieve mediaproducties en heeft verstand van gaming. Die expertise kunnen wij goed gebruiken.&;

Ruben Heere, eigenaar van Blammo Media: ‘eSports maakt een spectaculaire ontwikkeling door en verspreidt zich over steeds meer platforms. Dat biedt veel perspectief, want met name de media- en storytelling-kant van eSports is wereldwijd nog redelijk onderontwikkeld. Met een partner als Endemol aan onze zijde hebben we een sterke uitgangspositie om die mogelijkheden te benutten.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in