Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Bloemenbureau: 'Waag het niet om Moederdag te vergeten'

Het bureau van Bloemenbureau Holland, Kingsday, wilde een onderscheidend statement maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kingsday lanceert vandaag een bitterzoete Moederdag-campagne voor Mooiwatbloemendoen.nl, het consumentenmerk van Bloemenbureau Holland. Het reclamebureau karakteriseert de campagne zelf als &;bitterzoet&;: &;De campagne, die een moeder, geduldig wachtend naast een lege vaas toont, is een schrijnende reminder van Mooiwatbloemendoen.nl. 10 mei is het Moederdag – en waag het niet dat te vergeten.&;

related partner content for mobile comes here

Moederdag (10 mei aanstaande dus!) is in zowel Nederland als Duitsland een belangrijk verkoopmoment voor bloemen – en voor de cadeaubranche in het algemeen. Bram de Rooij, creative director bij Kingsday, zegt: &;Om op te vallen tussen al dat commerciële Moederdag-geweld, wilden we een onderscheidend statement maken. Alle merken tonen blije moeders of portretteren hun product als cadeau, maar wij laten de andere kant van Moederdag zien – die minder ingevuld is en nog alle kanten op kan. Door juist geen bloemen te laten zien, zorgen we ervoor dat niemand dit jaar vergeet bloemen te kopen.&;

Franse fotograaf
De Franse fotograaf (onder andere bekend van zijn ;s van Marvel superhelden, uitgebeeld in de stijl van de 16e eeuwse Vlaamse School), maakte een beeld waarbij de verwachting in de lucht hangt. Kingsday: &;In zijn typische stijl vertelt hij een verhaal met niets meer dan een moeder en een vaas.&;

De campagne gaat vandaag live in Nederland en Duitsland in outdoor en online.

Credits
Klant:                              Mooiwatbloemendoen.nl / Bloemenbureau Holland  
Bureau:                            Kingsday
Fotografie:                         Sacha Goldberger

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in