Overslaan en naar de inhoud gaan

Korting maakt blijer dan kus

Onderzoek in de Verenigde Staten heeft uitgewezen dat het gebruik van kortingsbonnen en -codes de shopervaring van consumenten aangenamer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neuro-economische onderzoekers van de Claremont Graduate Universeit lieten een groep mensen online shoppen. De helft van de respondenten kon hierbij gebruik maken van een kortingscode, de andere helft winkelde zonder korting. Voor, tijdens en na het winkelen werden de fysieke signalen van de respondenten gemeten.

related partner content for mobile comes here

De groep met kortingscodes vertoonde onder meer een hoog gehalte oxytocine in het bloed. Deze hormonale stof zorgt voor gevoelens van blijdschap, liefde en vertrouwen. Het oxytocineniveau steeg door het gebruik van de kortingsbonnen met gemiddeld 38 procent. Die stijging is hoger dan gebruikelijk bij onder meer zoenen en knuffelen. Ook lag het 'geluksgevoel' van de proefpersonen met kortingsbonnen 11 procent hoger dan bij de andere groep.

De respondenten die korting kregen, beoordeelden de winkelervaring positiever en zagen de korting vaak als een cadeau van de verkoper.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in