
Neuro-economische onderzoekers van de Claremont Graduate Universeit lieten een groep mensen online shoppen. De helft van de respondenten kon hierbij gebruik maken van een kortingscode, de andere helft winkelde zonder korting. Voor, tijdens en na het winkelen werden de fysieke signalen van de respondenten gemeten.
De groep met kortingscodes vertoonde onder meer een hoog gehalte oxytocine in het bloed. Deze hormonale stof zorgt voor gevoelens van blijdschap, liefde en vertrouwen. Het oxytocineniveau steeg door het gebruik van de kortingsbonnen met gemiddeld 38 procent. Die stijging is hoger dan gebruikelijk bij onder meer zoenen en knuffelen. Ook lag het 'geluksgevoel' van de proefpersonen met kortingsbonnen 11 procent hoger dan bij de andere groep.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepDe respondenten die korting kregen, beoordeelden de winkelervaring positiever en zagen de korting vaak als een cadeau van de verkoper.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee