Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijktijd in 2006 gestegen

De kijktijd is in 2006 met twee minuten gestegen: Nederlanders van 6 jaar en ouder zaten gemiddeld 197 minuten per dag voor de televisie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldt de Stichting KijkOnderzoek (SKO). De top 25 meest bekeken programma’s wordt aangevoerd door de WK-wedstrijden van het Nederlands elftal. Ook de schaatswedstrijden tijdens de Olympische Spelen zijn door veel mensen bekeken. De ranglijst zonder sport wordt aangevoerd door Idols, Boer zoekt vrouw en Spoorloos.

related partner content for mobile comes here

In vergelijking met 2005 daalde het marktaandeel in de avond van de Publieke Omroep van 35,1% naar 34,0% en van SBS van 21,1% naar 20,5%. RTL Nederland bleef min of meer constant: 25,9 in 2006, 26% in 2005. RTL4 had het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (13,6%) als de avond (14,7%).
In oktober vorig jaar concludeerde het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) nog dat Nederlanders juist minder televisie waren gaan kijken. Het SCP kwam tot die conclusie door de daadwerkelijk kijktijd te meten, en dus de tijd dat de tv gewoon aanstaat, buiten beschouwing te laten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in