Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie & evolutie management

Innovatie: evolutie management leidt tot een grenzen vervagende organisatie structuur en dat is top! Op de website van Marketing On LIne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Innovatie: evolutie management leidt tot een grenzen vervagende organisatie structuur en dat is top!
Op de website van Marketing On LIne van 7 februari jl. stond een stukje over innovatie en haar valkuilen. Jammer alleen, dat hier innovatie en productvernieuwing op een hoop worden gegooid. Innovatie gaat immers om het creëren van nieuwe processen en dus nieuwe waarde.

related partner content for mobile comes here

Dat innovatie alleen werkt binnen bepaalde bedrijfsculturen, wordt te vaak vergeten. Ik las laatst een aardige white paper over "Evolutionary Management" ,waarbij de evolutie staat voor de stappen die je moet zetten om te komen tot een organisatie structuur, waarbij innovatie van onderaf kan ontstaan:

1.BE TOUGH ON POLICIES, NOT ON PEOPLE.
2.CONTROL POLICY INNOVATION.
3.MIX PEOPLE.
4.POINTING & PUSHING.
5.CHOOSE AN EVOLUTIONARY DIRECTION PEOPLE
REALLY WANT.

In dat verband is de theorie van Ashkanas over "Boudaryless Organizations". General Electric onder paste deze strategie met success toe.
Nu niet gauw het boek kopen, want gelukkig heeft Sam Falk beide theorieën in een aardig

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in