Actie tegen 'zelfmoordspotje' VW; Reclame van de buis
De ene helft van de wereld wordt harder en de andere helft gevoeliger. Of wordt iedereen harder voor een ander en ondertussen zelf lichtgeraakt? Hoe dan ook. De Amerikanen maken een punt van een reclame van VW met daarin een suggestie van zelfmoord. Net nadat ze General Motors al wisten te bewegen om het einde van een spotje te veranderen vanwege het flirten met zelfmoord.
Ongeveer de enige zelfcensuur die Nederlandse kranten jarenlang hadden, betrof berichtgeving over zelfmoord. Op aandrang van René Diekstra waren kranten terughoudend daar volgens hem berichten over zelfmoord stimulerend werkten op degenen die overwogen om te springen of te veel pillen te nemen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEn nu is het bal in de Verenigde Staten met reclame waarin dreigende zelfmoord voorkomt. USA Today maakt melding van druk op Volkswagen om een spot van tv te halen.
In de spot besluit een man maar niet te springen vanwege een Volkswagen-voordeel. Dat moet van de buis, vinden vijf clubs voor psychisch zieken.
VW zegt er niets voor te voelen. "we gaan de controverse niet uit de weg in onze marketing."
Aanvulling 11.55 uur: Zojuist lees ik dat VW toch buigt en de reclame van het scherm haalt.
En hij is hier te zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid