Overslaan en naar de inhoud gaan

Actie tegen 'zelfmoordspotje' VW; Reclame van de buis

De ene helft van de wereld wordt harder en de andere helft gevoeliger. Of wordt iedereen harder voor een ander en ondertussen zelf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ene helft van de wereld wordt harder en de andere helft gevoeliger. Of wordt iedereen harder voor een ander en ondertussen zelf lichtgeraakt? Hoe dan ook. De Amerikanen maken een punt van een reclame van met daarin een suggestie van zelfmoord. Net nadat ze al wisten te bewegen om het einde van een spotje vanwege het flirten met zelfmoord.

related partner content for mobile comes here

Ongeveer de enige zelfcensuur die Nederlandse kranten jarenlang hadden, betrof berichtgeving over zelfmoord. Op aandrang van René Diekstra waren kranten terughoudend daar volgens hem berichten over zelfmoord stimulerend werkten op degenen die overwogen om te springen of te veel pillen te nemen.

En nu is het bal in de Verenigde Staten met reclame waarin dreigende zelfmoord voorkomt. maakt melding van druk op Volkswagen om een spot van tv te halen.

In de spot besluit een man maar niet te springen vanwege een Volkswagen-voordeel. Dat moet van de buis, vinden vijf clubs voor psychisch zieken.

VW zegt er niets voor te voelen. "we gaan de controverse niet uit de weg in onze marketing."

Aanvulling 11.55 uur: Zojuist lees ik dat en de reclame van het scherm haalt.

En hij is .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in