Overslaan en naar de inhoud gaan

Wij van WC-Eend... (en over lauwe borsten)

Een veel gebruikt trucje in de PR is 'onderzoek'. Onderzoek dat aantoont dat het probleem waar jouw product de oplossing voor is relevant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar vandaag kwam ik twee onderzoekjes tegen, die waren wel heel erg van het niveau 'Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend.'... En dan gaat ook een redacteur nog morbide grapjes maken...

related partner content for mobile comes here

'Cruise maken goed voor je seksleven' kopte de vanmorgen in de papieren editie. Stellen die tijdens hun vakantie het ruime sop kiezen, hebben meer zin in intieme momenten dan wanneer ze op strandvakantie, skivakantie of safari gaan. Want: 'Op de woelige baren blijkt het liefdesleven zienderogen op te fleuren.' Een keer raden wie de afzender was van het onderzoek? Juist... De grote cruiserederijen Carnival en P&O.

'Nederlandse vrouw steeds rondborstiger' kopte de Telegraaf . Afzender, jaja, lingeriemerk Triumph. De Telegraaf-redacteur dacht het onderzoek nog even relevanter te maken en haalde Anna Nicole Smith er nog bij in zijn inleiding. De eindredacteur van vond dat waarschijnlijk wat smakeloos, de borsten van Smith zijn immers nog lauw. Maar de eindredacteur vergat dat ook er nog 'handig' gebruik gemaakt wordt van de actualiteit. (Mocht dit worden aangepast: en het bewijs.)

Enfin, terug naar de moraal van dit verhaal. Carnival en P&O zullen met Valentijnsdag wel gaan stunten met 'Love Boat Cruises' (in samenwerking met Viagra ofzo?) en Triumph zal wel met een campagne komen waarin duidelijk wordt dat als je grote borsten hebt, het heel relevant is dat je een goede BH hebt. Dat blijkt immers uit onderzoek!

En de Telegraaf? Die wacht netjes op het volgende onderzoekje dat binnenkomt. En als het 'nieuws' luchtig genoeg is, dan is het natuurlijk niet nodig om naar de afzender van het onderzoek te kijken. Iemand ideeen voor zijn (of mijn) klanten op deze creatieve vrijdagmiddag?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in