Albert Heijn in babyvoeding
Belangrijkste A-merken in dit segment zijn Nutricia en Danone. Dat supermarkten en drogisterijen met eigen babyvoeding komen, heeft vooral te maken met de prijsverhoging van 25 procent die Nutricia in 2005 doorvoerde. De A-merken moeten vanaf nu dus schapruimte vrij maken, maar zullen niet uit de supermarketen van Albert Heijn verdwijnen.
AH start met zestien smaken voor baby's en peuters in vier verschillende leeftijdscategorieën. Het gaat daarbij om kant-en-klare maaltijden en fruithapjes. Albert Heijn heeft geen plannen voor pap en poedermelk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis’Kwalitatief meten we ons met Olvarit’, zegt een woordvoerder van Albert Heijn: “Maar de prijs ligt veel lager.' Een potje van tweehonderd gram, bij Olvarit 95 cent, gaat bij Albert HeijnH 79 cent kosten. Bij verpakkingen van 250 gram is het prijsverschil 36 cent.
Volgens het vakblad Levensmiddelenkrant werkt ook inkoopcombinatie Superunie (onder meer Deen, Jumbo, Spar en Vomar) aan een eigen merk babyvoeding.
Bron: Parool
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid