Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoyhoy.nl staat in de etalage

De Britse BGL Group trekt zich terug uit Nederland. Hoyhoy.nl levert niet het rendement op dat het moederbedrijf ervan verwacht.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hoyhoy.nl, onderdeel van het Britse moederbedrijf BGL Group heeft aangekondigd zich uit Nederland terug te trekken. Dat bevestigt Christiaan Puper, director marketing bij Hoyhoy.nl. De verzekeraar staat sinds begin december in de etalage. De verkoop wordt geleid vanuit het Verenigd Koninkrijk.

related partner content for mobile comes here

Volgens Puper wordt zowel vanuit de UK als vanuit Nederland ingezet op verkoop. Als dat niet zou lukken, worden de activiteiten van Hoyhoy.nl stopgezet.

Rendement
Gevraagd naar het waarom, geeft Puper de volgende toelichting: ‘BGL Group heeft een review gedaan van alle (voor hen) binnenlandse en buitenlandse activiteiten. Men is tot de conclusie gekomen dat Hoyhoy.nl niet het rendement oplevert dat ervan verwacht werd.’ Puper zegt dat Hoyhoy.nl geen zwarte cijfers schreef.

Buikriem
Vanaf het moment dat het besluit tot terugtrekken uit Nederland is genomen, is Hoyhoy.nl scherp op de kosten gaan letten. Puper: ‘De business wordt draaiende gehouden, maar de buikriem is aangetrokken. We zijn gestopt met brand advertising. We richten ons alleen nog op de digitale advertentievormen, display en adwords.’

Voor de 65 mensen die bij Hoyhoy.nl (gevestigd in Haarlem) werken, is het een onzekere periode volgens Puper. Maar er zijn tot op heden geen mensen ontslagen, zegt hij.

Gesprekken
Puper kan niet zeggen of BGL Group op zoek is naar een Nederlandse of een (voor Hoyhoy.nl) buitenlandse partij. ‘We voeren op dit moment gesprekken met mogelijke partijen, dus ik kan er nu geen mededelingen over doen.’

Irritante Aart
Hoyhoy.nl werd in 2012 – toen nog Vergelijkingssite.nl geheten - overgenomen door BGL Group van de oprichter Erik Hordijk. Vergelijkingssite.nl werd in 2014 omgedoopt in Hoyhoy.nl. De nieuwe eigenaar heeft vanaf toen fors geïnvesteerd in televisiereclame om de merkbekendheid te vergroten. Het Nederlands publiek vond de reclames van Hoyhoy – met in de hoofdrol de luiaard Aart - zeer irritant. De commercials werden vorig jaar zelfs &;bekroond&; met een Loden Leeuw.

Oprichter
Hordijk bij Hoyhoy.nl. Hij geniet op het ogenblik van een sabbatical, ‘met nieuwe persoonlijke doelen’, zoals op zijn Linkedin-pagina is te lezen.


Lees het interview dat Hordijk in september 2014 jaar gaf aan Marketing Online.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in