Het nieuwe gezicht van Kennisnet


Kennisnet Ict op School (kortweg: Kennisnet) heeft een nieuwe huisstijl. De website werd onlangs nog verkozen tot Website van het jaar in de categorie 'Onderwijs, overheid en non-profit'.
Kennisnet is 'de publieke ict-ondersteuningsorganisatie van, voor en door het onderwijs', met de speerpunten Dienstverlening en Belangenbehartiging. Maar tevens laat de organisatie het onderwijs kennismaken met diverse maatschappelijke ontwikkelingen - met betrekking tot media bijvoorbeeld. Twee recente voorbeelden: 'Webcamindeklas' en 'Reclamemakers'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Webcam in de klas
Vorige week was er de PR-stunt Webcamindeklas. De site doet vermoeden dat je kunt inloggen op de webcam in een willekeurige klas. Je komt echter uiteraard niet terecht bij de webcam in de klas van jouw kind, maar op de nieuwe oudersite van Kennisnet waar je makkelijk meer kunt ontdekken over het onderwijs van uw kind.
(Op 16 januari keken meer dan 1000 ouders online mee in de klassen van twee scholen in Den Haag, waar voor de stunt daadwerkelijk een webcam in de klas werd geplaatst. Vrijwel de gehele landelijke pers pikte het op, Trouw plaatste het zelfs fullcolour op de voorpagina.)
Reclamemakers
Eind vorig jaar liet Kennisnet scholieren op een leuke manier kennismaken met reclame. Met de wedstrijd 'Reclamemakers gezocht' werd aan kinderen gevraagd een reclame-uiting te maken. Hiermee haakt Kennisnet in op de discussie over kinderen en reclame (zie bv hier, hier, hier en hier). In de klas kan het onderwerp op een leuke manier besproken worden.
Doelgroep
De doelgroep (scholieren) staat bij Kennisnet centraal in de dienstverlening en productontwikkeling, zoals bijvoorbeeld de Kidspagina en de Websitemaker. Ook bij de nieuwe huisstijl zijn scholieren sterk betrokken geweest. Letterlijk hebben ze hun gezicht aan de nieuwe uitingen gegeven.
P.S. Voor wie echt geïnteresseerd is: op de Nationale Onderwijs Tentoonstelling (NOT) (vanaf vandaag t/m 27 januari) heeft Kennisnet een grote stand.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid