Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootste social media-uitdaging voor merken in 2012: een structurele dialoog voeren

Wat zijn in 2012 de kansen en uitdagingen voor merken op het gebied van social media?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

vroeg het aan 28 social media-verantwoordelijken bij grote organisaties.

related partner content for mobile comes here

De volgende zaken staan op de social media-agenda van 2012:

Het voeren van een structurele dialoog met klanten/fans wordt als belangrijkste uitdaging voor 2012 gezien.

57 procent van de respondenten is het hier mee eens tot zeer eens.

Note: Laat die dialoog nu ook net het onderwerp zijn van ons , dat we volgend jaar weer zullen organiseren, op 19 april. Onder andere NS, Hi, Tempo Team en key note Philip Sheldrake zijn al bevestigd.

Een tweede grote uitdaging is het krijgen van voldoende budget en interne governance. 46 procent ziet deze onderwerpen als uitdaging het komende jaar.

Vooralsnog hanteren topmerken een grotere ambitie dan dat het budget toelaat, en er is organisatie nodig om de aanwezigheid in sociale media in goede banen te leiden, aldus Social Embassy.

Bedrijven doen er goed aan gezonde ambities te formuleren en/of een budget in te richten dat evenredig is met het realiseren van deze genoemde ambitie.

Slechts 15 procent is het oneens met de stelling dat ‘acceptatie van social media-doelstellingen binnen de organisatie een uitdaging is’. 42 procent is het eens met deze stelling.

Het integreren van social media in de corporate website ziet 39 procent als een uitdaging in 2012. 61 procent staat er neutraal tegenover.

36 procent is het eens tot zeer eens met de stelling dat het meten van de effectiviteit/ROI van social media een uitdaging is voor 2012. 57 procent staat hier neutraal tegenover.

36 procent ziet het aantrekken van fte’s als uitdaging voor 2012. 14 procent denkt dat het wel mee zal vallen.

En wordt het een uitdaging om social media-campagnes uit te voeren in 2012? Men heeft hier eigenlijk geen idee over: 64 procent staat er neutraal tegenover. 36 procent denkt dat het een uitdaging wordt.

Het onderzoek staat ook op Slideshare:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in