Overslaan en naar de inhoud gaan

Luistercijfers Radio 1 fors in de min

Radio 538 stijgt wederom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktaandeel van Radio 1 in de periode oktober-november 2011 maakt een duikeling ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor (doelgroep 10+). In 2010 luisterde nog 8,2 procent naar de zender, dit jaar nog maar 6,9 procent. Ook ten opzichte van de vorige rapportageperiode (september-oktober) maakte Radio 1 een daling door (min 0,4 pct). Dat blijkt uit de luistercijfers van het Continu Luisteronderzoek (N=9.292). Ook de publieke regionale zender (ORN) dalen stevig, van 11,8 procent naar 11,0 procent marktaandeel. De daling van ORN ten opzichte van de voorgaande periode is minder fors: - 0,2 procent.

related partner content for mobile comes here

Radio 538 blijft het veld fier aanvoeren. Het marktaandeel bedraagt 12,2 procent en dat is 0,6 procent meer dan vorig jaar. Ten opzichte van sept-okt is het geen stijging. Ook Radio 538 (+0,5 pct) en Slam!FM (+0,6 pct) stijgen mooi ten opzichte van vorig jaar, maar blijven min of meer gelijk in vergelijking met de vorige periode.

Wat verder opvalt is dat Q-music op hetzelfde niveau zit als vorig jaar. Door de problemen met de zendmasten in Lopik en Hoogersmilde zakte het aandeel na de zomer in. Nu wordt een marktaandeel van 7,0 procent gerapporteerd, dat was vorig jaar 7,1 procent. In de voorgaande periode was het nog 6,3 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in