Overslaan en naar de inhoud gaan

Meneer de CEO, wees geen struisvogel

Directies zijn nog steeds niet overtuigd van de kracht en macht van sociale netwerken. Dat werd mij duidelijk tijdens het Executive Forum…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie


related partner content for mobile comes here


Nieuwjaarsboodschap voor de CEO

Directies zijn nog steeds niet overtuigd van de kracht en macht van sociale netwerken. Dat werd mij duidelijk tijdens het op 11 oktober.

Ik dacht dat slechts een enkeling nog niet door had hoe groot de rol van social media is. Maar sinds half oktober krijg ik van verschillende kanten bevestiging; menig bestuurslid is nog steeds sceptisch.

Ook uit onderzoek van de blijkt dat slechts 50 procent van de organisaties social media inzet voor klantencontact. Kortom, bij veel grote bedrijven in Nederland steekt de Raad van Bestuur zijn kop in het zand als het gesprek over social media gaat.

De grote ondernemingen zijn niet zozeer de fast movers of de financials. Het gaat vooral om de (grote) traditionele bedrijven waar de Raad van Bestuur nog bestaat uit 50-plussers. De babyboomers hebben geen oog voor sociale netwerken en daardoor remmen zij hun eigen organisatie af bij de online activiteiten. Vandaar mijn oproep.

Beste meneer CEO, social media is niet iets wat overwaait of aan uw onderneming voorbijgaat. U kunt (als een struisvogel) uw kop in het zand steken, maar dan wordt u vanzelf door een leeuw in de billen gebeten. Er wordt online over uw onderneming gesproken. Of u het wil of niet, het gebeurt. Net zoals er op een borrel over uw bedrijf wordt gesproken, alleen luisteren er nu meer mensen mee en geven meer mensen makkelijker hun (ongezouten) mening. U kunt er dus maar beter voor zorgen dat u inzicht heeft in wat er door wie over uw onderneming geschreven wordt.

Klanten verwachten het, sociale netwerken zijn kanalen die gemanaged moet worden. Uw prospects, klanten en medewerkers zijn online. Het is niet meer van deze tijd om weg te kijken en te denken dat het aan uw bedrijf voorbij gaat. Ik snap dat u zelf niet dagelijks op Twitter actief kan en wil zijn, maar zorg er wel voor dat uw organisatie in beweging komt. Sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Google+ en Linkedin bieden u kansen voor verkoop, werving, service en reputatiemanagement. Ja, het vergt een specifieke aanpak vanwege transparantie en cultuur. Maar sociale media maken onderdeel uit van uw communicatie-, verkoop-, marketing- en servicestrategie. Zeker in 2012 en daarna.

Houd het niet tegen en duw initiatieven vooral niet weg. Koester de nieuwe garde en hun drive voor de ‘nieuwe’ online wereld. Vernieuw en maak social media een van uw speerpunten voor 2012!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in