Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede werkgevers zijn klantgerichter

Medewerkers van de honderd beste werkgevers van Nederland zijn heel tevreden over hun organisatie als werkgever, maar ook over de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Medewerkers van de honderd beste werkgevers willen ook graag een stapje extra zetten om bij te dragen aan het succes van hun organisatie. Klantgerichtheid heeft daarbij hun eerste prioriteit. Deze gegevens komen uit het Beste Werkgeversonderzoek van Effectory en VNU Vacature Media. Aan het onderzoek hebben 269 organisaties deelgenomen.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat medewerkers bij de honderd beste werkgevers zich vrij voelen om hun taken op hun eigen manier in te vullen (score 7,5 ten opzichte van een 7,1 bij andere organisaties). Ook weten zij goed welke resultaten van hen worden verwacht (score 7,7 ten opzichte van een 7,4). Door deze zaken voelen zij zich in staat om efficiënt te presteren en zich te focussen op de klant. Guido Heezen, directeur Effectory en HR trendwatcher: 'Wanneer medewerkers de invulling van hun werk zelf kunnen bepalen, worden zij eigenaar van hun werk. Zij komen dan in hun kracht te staan. Dit geeft volop energie. Richting ontstaat door helderheid over de geambieerde resultaten, een duidelijk doel waar medewerkers naartoe kunnen werken. Zijn energie en richting aanwezig in een organisatie, dan plukken klanten daar uiteindelijk de vruchten van, want de klantgerichtheid schiet dan omhoog.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in