Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat gaat de iPhone 5 voor Mobile Marketing betekenen?

Er is geen bedrijf in de wereld, die zoveel spanning weet op te bouwen bij hun productintroducties als Apple.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral de enorme geruchtenstroom over de specs en features, die Apple op gang weet te brengen is uniek. Apple heeft met de iPhone niet alleen een revolutie in de telecomwereld voortgebracht, maar is voor een groot deel ook verantwoordelijk voor de grote schwung op gebied van Mobile Marketing. Wat gaat het nieuwe toestel voor adverteerders bieden? Uiteraard onder voorbehoud, want 12 september weten we het pas zeker.

related partner content for mobile comes here

UPDATE 13 september. Teleurstellend: iPhone 5 bevat geen NFC!

Ondanks dat het aantal Android gebruikers wereldwijd een stuk groter is dan iOS(iphone/ipad) kiezen de meeste adverteerders nog steeds vaak als eerste voor Apple's mobiele platform. Uit een onderzoek van bleek dat 35 % van de top 500 NL adverteerders een Android app voor hun merken inzetten, terwijl 47 % een iPhone app heeft ontwikkeld (zie ). Uit van vorig jaar blijkt dit oa te komen doordat iPhone gebruikers actiever zijn in het downloaden van apps, clicken op mobile ads en ook het uitgeven van geld in het mobiele kanaal. Een andere factor dat mee zou kunnen spelen is dat adverteerders zich liever met cool brand Apple willen assiociëren dan Android. Onlangs begreep ik dat al deze verschillen echter snel kleiner werden.
Groter en scherper scherm
Naar alle waarschijnlijkheid krijgt de iPhone5 een groter scherm (van het huidige 3,5 inch, naar 4,6 inch). Daarnaast zal het scherm ook scherper worden. Klinkt allemaal onbenullig uit adverteerders perspectief, maar voor veel adverteerders waren de iPhone 3 specs een belangrijke reden om voor de iPhone te kiezen. Een bekend Frans cosmeticamerk heeft mij enkele jaren geleden verteld dat hun merk niet goed tot zijn recht kwam op de mobiele schermen van Nokia en SonyEricsson en dat ze pas bij de iPhone de stap van de glanzende glossy's naar de mobiel aandurfden.
Near Field Communication
NFC is -naar alle waarschijnlijkheid- de nieuwe ingebakken technologie in de iPhone5. NFC is in het kort contactloze communicatie tussen twee apparaten die niet meer dan 10 cm van elkaar verwijderd zijn, het is een tweeweg-communicatie (dus verzenden en ontvangen) tussen bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een kassa in een winkel. Naast de chip (hardware) staat er op de telefoon ook software om de veiligheid bij betalingen te garanderen.
De NFC chip zal in de nabije toekomst betaalkaarten, bonuskaarten, bibliotheekkaarten, klantenpassen, OV-kaarten moeten gaan vervangen.
Naast de betalingsmogelijkheden biedt NFC ook marketingmogelijkheden. Billboards en informatiedisplays kunnen, met behulp van de NFC-techniek, informatie direct met de gebruiker delen. Kortingcoupons, filmprogramma’s, beursplattegronden worden gelijk naar de telefoon van de gebruiker verzonden. Supermarkten kunnen hun schappen uitrusten met een chip, even je telefoon ervoor houden en je ontvangt de prijs en informatie over het product, eventueel met film en fotomateriaal.
De nieuwe iPhone Biedt enorme voordelen op gebied van Mobile Marketing, maar eerst moeten we nog enkele dagen wachten of deze geruchten ook bewaarheid gaan worden.
Via blijf je op de hoogte van het laatste iPhone5 nieuws
MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in