Gezonde generatie?
Het lijkt een contradictie: steeds meer Britten zeggen zich bewust te zijn van het belang van gezond eten, en toch is de omzet van ‘functional foods’ in het Verenigd Koninkrijk het afgelopen jaar gedaald. De verkla-ring? Een generatiekloof. De markt voor gezonde producten lijkt voor wat betreft de oudere doelgroepen niet meer te groeien. Maar geen nood, marketeers hebben nog een wereld te winnen. Want tegenover de overtuigde vijftigplussers staat een grote groep 15- tot 24-jarigen die nog niet bereikt is, ook al zijn ze zich er wel van bewust dat ze gezonder zouden moeten eten.
Essentieel bij de marketing voor gezonde producten is de geloofwaardigheid. De overheid speelt daarbij een sturende rol. Echt medische claims zijn verboden, en uitspraken over het verminderen van gezond-heidsrisico’s moeten worden onderbouwd met wetenschappelijke gegevens. En dan is er nóg een punt om rekening mee te houden: genetische modificatie (GM). Hoewel GM bij uitstek geschikt lijkt om gezonde ge-wassen mee te kweken, staan de meeste consumenten er op zijn zachtst gezegd wantrouwig tegenover.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid