Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezonde generatie?

Alle ophef over de toenemende vetzucht ten spijt zien de Britten zichzelf als een gezonde natie. Verant-woorde producten scoren hoog, zeker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt een contradictie: steeds meer Britten zeggen zich bewust te zijn van het belang van gezond eten, en toch is de omzet van ‘functional foods’ in het Verenigd Koninkrijk het afgelopen jaar gedaald. De verkla-ring? Een generatiekloof. De markt voor gezonde producten lijkt voor wat betreft de oudere doelgroepen niet meer te groeien. Maar geen nood, marketeers hebben nog een wereld te winnen. Want tegenover de overtuigde vijftigplussers staat een grote groep 15- tot 24-jarigen die nog niet bereikt is, ook al zijn ze zich er wel van bewust dat ze gezonder zouden moeten eten.

related partner content for mobile comes here

Essentieel bij de marketing voor gezonde producten is de geloofwaardigheid. De overheid speelt daarbij een sturende rol. Echt medische claims zijn verboden, en uitspraken over het verminderen van gezond-heidsrisico’s moeten worden onderbouwd met wetenschappelijke gegevens. En dan is er nóg een punt om rekening mee te houden: genetische modificatie (GM). Hoewel GM bij uitstek geschikt lijkt om gezonde ge-wassen mee te kweken, staan de meeste consumenten er op zijn zachtst gezegd wantrouwig tegenover.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in