Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen verandering consumentenvertrouwen

Consumenten en producenten hadden in augustus evenveel vertrouwen in de economie als in juli. Historisch gezien is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt het Centraal Bureau voor de Statistiek. Huishoudens zien de toekomst een klein beetje rooskleuriger in dan een maand geleden. Het CBS noemt het opvallend dat zij de afgelopen maanden duidelijk minder somber zijn geworden over de arbeidsmarkt. In mei verwachtte 72 procent nog een stijgende werkloosheid. In augustus was dat teruggelopen tot 51 procent.

related partner content for mobile comes here

Evenals in juli was het vertrouwen van producenten in augustus licht positief met een waarde van 0,5. Steeds minder ondernemers in de industrie vinden dat er te veel producten blijven liggen. Bedrijven zijn wel iets pessimistischer over de opdrachten die zij binnenslepen. Ondernemers denken daarom iets minder te gaan produceren. Dat geldt vooral voor fabrikanten van consumptiegoederen.

In juni stond het producentenvertrouwen in de economie nog op een plus van 1,9. Het cijfer bereikte een dieptepunt over de afgelopen tien jaar van min 9,4 in juni 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in