Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen echte beste, wel twee slechtste folders deze week

Het is geen feest met de folders geldig t/m 21 juni.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met een van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren. 

related partner content for mobile comes here

Als beste folders uit de sealbag van Spotta selecteerden we Douglas en Hema Food.

Beide vanwege hun duidelijke focus. Douglas op Vaderdag en Hema op &;vakantiefood&;.

Toch vinden we het geen echte winnaars. Bij Douglas komt de opmaak qua overzichtelijkheid en aantrekkelijkheid (20% van de beoordeling) veel tekort. En bij Hema komt het thema &;proef de vakantie&; niet verder dan praatje/plaatje van goed gefotografeerde produkten.

Triest zijn de folders van Etos, Blokker, Life & Garden en het stickervel van Hema.

Etos: decibelcommunicatie in het kwadraat. Hoeveel boodschappen en aanbiedingen wil je kwijt? Een volgeramde 22 pagina-folder waarbij het draait voor je ogen. De afdeling inkoop heeft z&;n zin gekregen.

Blokker: de formule die zijn winkels aanzienlijk beter maakt gaat met de folder de andere kant op. Het thema &;Naar buiten&; vinden we ergens achterin een beetje terug. Verder net als bij Etos een naar de klant respectloze, onsamenhangende stortvloed van artikelen met een paar mooie sfeerbeelden die duidelijk ergens anders voor gebruikt zijn. Toch jammer van &;de meest klantvriendelijke winkel 2015&;.

Life&Garden: Een twist naar vaders die blijkbaar sukkels zijn. Op de cover een lelijke anti-snurk-plant en binnenin presentjes voor papa&;s die hulpbehoevend zijn. En dat alles in een vormgeving en opmaak waarbij elke vorm van samenhang ontbreekt.

Hema Kortingstickervel: Dit is met name een gemiste kans. Vaderdagcadeautjes zonder Vaderdagverwijzing en ook artikelen die niet direct herkenbaar zijn.

In de 2 à3 seconden waarin de consument oordeelt gaat deze het niet halen. De waslijst &;kleine lettertjes&; op de achterzijde kan ook zeker niet meer in deze tijd.

Zie hier de van vorige week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in